اخبار
کد خبر : 4965 ۱۳۹۶/۰۶/۰۸   

خزانه داری الکترونیک، شفاف سازی و انضباط در نظام مالی آذربایجان غربی

 

رئیس خزانه معین و معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: خزانه داری الکترونیک، شفاف سازی و انضباط در نظام مالی آذربایجان غربی است.

به گزارش نای قلم، طهماسب حاجی حسینلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش هزینه ها، دقت نظر و سرعت در انجام عملیات مالی، کاهش فرآیند دریافت و پرداخت، شفاف سازی، هوشمندسازی و انضباط مالی از اهداف اجرای طرح خزانه داری الکترونیک است.

وی افزود: در اجرای این طرح حساب های دولتی، شرکت های دولتی و تمامی نهادهای عمومی که دارای ردیف بودجه ای هستند محدود شده و کاهش یافته است.

حاجی حسینلو اضافه کرد: در این راستا به منظور ساماندهی حساب های بانکی، حدود پنج هزار حساب مختلف دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی بسته شده و با حدود دو هزار حساب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حساب های دولتی انباشته شده بود و رسیدگی به این حساب ها سخت بود، اضافه کرد: همه ادارات در همه شهرستان ها بیشتر از 10 حساب بانکی داشتند که با اجرای این طرح در همه شهرستان ها یک حساب باقی مانده است و خود خزانه با شش حساب کار می کند.

به گفته حاجی حسینلو بانک واره مستقر شده است و در خزانه استان چک کاغذی صادر نمی شود.

رئیس خزانه معین و معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح خزانه داری الکترونیک دولت حقوق تمام کارمندان را هم از خزانه پرداخت می کند و تمام پرداختی های دولت به کارمندان در قالب ضوابط خزانه انجام می شود.

وی یادآور شد: انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی یکی از اصلی ترین طرح های اقتصادی برای شفاف سازی منابع و مصارف دولتی است که با اجرای این طرح عملی شده است.

رئیس خزانه معین استان کل اموال ثبت شده در سامانه ثبت اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های اجرایی را 17 هزار و 316 فقره اعلام و اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی 45 دستگاه اطلاعات خود را ارائه دادند.

وی گفت: تاکنون سه هزار و 445 فقره از اموال سنددار نیست.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در این راستا مشکل ما اموال انفال بود که منابع طبیعی بر اثر برداشت هایی که داشتند با تاخیر شروع کردند.

وی اضافه کرد: امسال اقدام شاخص در نظارت مالی، راه‌اندازی خزانه‌داری الکترونیکی است که آذربایجان غربی به‌عنوان استان پایلوت انتخاب شده و بر اساس آن به جای صدور چک فیزیکی برای دستگاه‌های دولتی و ادارات به‌صورت آنی مبالغ مختلف پرداخت می‌شود.

حاجی حسینلو درآمد مصوب استان آذربایجان غربی در سال 96 را بالغ بر یک هزار و سه میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از این مبلغ در پنج ماهه اول سال، با رشد محسوس 7.4 درصدی نسبت به سال گذشته، حدود 311 میلیارد تومان وصولی انجام شده که از این مبلغ 279 میلیارد تومان از مالیات و 32 میلیارد تومان توسط 15 دستگاه‌ وصول شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا