اخبار
کد خبر : 4964 ۱۳۹۶/۰۶/۰۸   

۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت پرداخت شده است

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت پرداخت شده است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه در قالب اوراق مالی اسلامی میزان مطالبات بخش غیردولتی از دستگاه های اجرایی را کاهش دادند.

وی افزود: در حال حاضر کل بدهی دولت در آذربایجان غربی سه هزار و 500 میلیارد تومان و بدهی دستگاه های اجرایی به پیمانکاران حدود 482 میلیارد تومان است.

غفارپور در ادامه سخنان خود با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت، گفت: سیاست دولت بر تامین منابع مالی غیر از درآمدهای نفتی از جمله وصول درآمدهای مالیاتی به عنوان درآمدهای پاک است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در راستای تامین منابع مالی دولت، بحث اوراق مالی اسلامی مطرح است که بیشترین سهم آن در قالب اسناد خزانه بوده به طوری که دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت اقتصاد با همکاری سازمان برنامه و بودجه در راستای تامین اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش جمعی آذربایجان غربی توانسته حداکثر اسناد خزانه را در استان جذب کند، افزود: حدود 75 میلیارد و 600 میلیون تومان توانستیم از محل اعتبارات تملک در قالب اسناد خزانه با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان جذب و بخشی از مطالبات بخش خصوصی، پیمانکاران و دستگاه های اجرایی را در قالب اسناد خزانه مدیریت کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: امسال سهم استان از اسناد خزانه بالغ بر 203 میلیارد و 500 میلیون تومان مشخص شده که از محل تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه سال 95 اعتبار تخصیص می‌یابد که امید می‌رود تا پایان شهریورماه حداکثر این رقم جذب شود.

غفارپور ادامه داد: امسال از محل تبصره 5 قانون بودجه سال جاری سهم استان از اعتبارات تملک در قالب اسناد خزانه بالغ بر 122 میلیارد تومان است که تا پایان تیرماه سال 97 این اعتبار جذب می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته توانستیم کل اعتبارات را جذب کنیم، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی سال گذشته توانست جزو چهار استان برتر در جذب صد در صدی اسناد خزانه در کشور باشد.

وی همچنین گفت: سال گذشته همچنین شاهد اقدام شاخصی در سامانه ثبت اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های اجرایی بودیم به طوری که رتبه دوم کشوری را کسب کردیم و اگر بتوانیم با همکاری منابع طبیعی استان اطلاعات مربوط به انفال استان را در این سامانه ثبت کنیم می توانیم رتبه های بهتری را جذب کنیم.

غفارپور اظهار داشت: در سال 1395، کل درآمد استانی که در پیوست شماره 5 قانون بودجه ابلاغ شده بود بالغ بر 933 میلیارد تومان بود که از این رقم بالغ بر 877 میلیارد آن وصول شد که 43 میلیارد آن درآمد ملی بود و نسبت به سال گذشته 17.5 درصد رشد داشت.

وی افزود: سهم درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه 760 میلیارد بود که 712 میلیارد تومان از آن وصول شد و در این میان سهم سایر دستگاه‌های اجرایی 122 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا