اخبار
کد خبر : 4963 ۱۳۹۶/۰۶/۰۷   

سفر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به آذربایجان غربی/ ایران همکاری خوبی با سازمان جهانی بهداشت دارد

 

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در سفری به آذربایجان غربی برنامه ایراپن و مراقبت و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر را بررسی کردند.

به گزارش نای قلم، سه نماینده سازمان جهانی بهداشت در سفر خود به ایران و شهرستان نقده از خانه بهداشت مهماندار و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی میرآباد و مرکز خدمات شهری روستایی شهری 2 ، پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت سینا جهت ارزیابی نحوه عملکرد در خصوص ایراپن بازدید کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این دیدار گفت: بسیار خوشحالیم که میزبان شما جهت بررسی برنامه ایراپن و مراقبت و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر که شهرستان نقده بعنوان یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی بصورت پایلوت و همزمان با سه نقطه دیگر از میهن اسلامی مان انجام گرفت هستیم.

جواد آقازاده افزود: معتقدیم که مشارکت در اجرای برنامه های ارزشمند عرصه سلامت همچون ایراپن که اثرات آن مستقیماً موجب ارتقای سلامت مردم عزیزمان خواهد شد توفیق بزرگی است که از طرف خداوند متعال نصیب خادمین عرصه این شده است.

 وی افزود: بی تردید کارهای زیادی انجام گرفته که همدلی، هماهنگی، سخت کوشی و ثبات قدم از عوامل مهم و موثر در توفیقات حاصله است.

پیشرفت برنامه ایراپن در ایران بالاتر از سطح انتظار است 

نماینده سازمان جهانی بهداشت هم گفت: ایران همکاری خوبی با سازمان بهداشت جهانی دارد و پیشرفت در اجرای آزمایشی ایراپن بالاتر از سطح انتظار است.

تسکین خان از آفریقای جنوبی نماینده سازمان جهانی بهداشت مستقر در ژنو افزود: اولین بارم است که به کشور ایران سفر میکنم و خوشحال هستم که دولت اینجا توانسته پیشرفت خوبی را در زمینه اجرای طرح ایراپن به جا بگذارد.

وی گفت: قبلاً در کشورهای آفریقای جنوبی کار کرده ام که پیشرفت برنامه در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاتر از انتظار من است که دولت و مردم برای پیشبرد این اهداف مصمم هستند.

خان افزود: استقبال مردم آذربایجان غربی و ایران خیلی بیشتر از کشورهای دیگر است و همکاری مردم با دولت باعث میشود تا کارها بهتر و سهل تر پیش برود.

وی با تبریک به وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران گفت: اطلاع رسانی خوب وزارت بهداشت برای آگاهی دهی مناسب برای مردم باعث شده تا انگیزه بالایی برای مشارکت داشته باشند که از این رو به وزارت بهداشت ایران تبریک می گویم.

همکاری ایران با سازمان جهانی بهداشت عالی است

نماینده دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت هم گفت: همکاری فی مابین جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهانی بهداشت عالی و مثال زدنی است.

آسموس همریخ اهل کشور آلمان و مدیر برنامه بیماری های غیر واگیر در دفتر مدیترانه شرقی  سازمان جهانی بهداشت در سفر خود به ایران افزود: ایران در سطوح مختلف همکاری خوبی با سازمان جهانی بهداشت دارد که در همین راستا این سازمان هم با کشور جمهوری اسلامی ایران همکاری تنگاتنگی دارد.

وی که همکاری ایران را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ما به ایران سفر نکرده ایم تا آنها را ارزیابی کنیم و وظیفه سازمان بهداشت جهانی کمک است تا در حوزه بهداشت به رتبه های بالاتری دست یابند که ایران هم همکاری خوبی با ما دارد.

تبریک می گویم 

بنیانگذار برنامه مراقبت و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر (PEN ) سازمان جهانی بهداشت هم این مطلب را در بازدید از حوزه بهداشت شهرستان نقده نقده عنوان کرد.

پروفسور شانتی مندیز مشاور عالی و پیشکسوت سازمان جهانی بهداشت در بیماریهای غیرواگیر ( ژنو ) اظهار داشت: کار سخت، قابل توجه با برنامه ریزی و بسیار عظیم در خصوص مراقبت و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در این شهرستان انجام گرفته است که می تواند الگویی برای تمام دنیا باشد و من این موفقیت را به همه کسانی که این کار بزرگ را انجام داده اند تبریک می گویم.

وی افزود: 46 درصد مرگ و میر ها در ایران به علت سکته های قلبی و مغزی است و موضوع مهم این است که این ها در افرادی اتفاق می افتند که آنها از بیماری خود با خبر نیستند و هیچ علامت و نشانه ای نیز ندارند ولی مشکل را دارند لذا باید این افراد را مورد بررسی قرار دهیم و اقدامات پیشگیرانه را در صورت لزوم انجام دهیم تا از بروز این بیماری ها پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: این کار نیازمند آموزش عمومی است که رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی مردم در قبال بیماری های غیرواگیر که مردم خودشان می توانند در پیشگیری از آهن ها نقش داشته باشند، دارند.

شانتی مندیز تصریح کرد: باید جلب مشارکت های مردمی را در خودمراقبتی برای بیماری های غیرواگیر انجام دهیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا