اخبار
کد خبر : 4962 ۱۳۹۶/۰۶/۰۷   

راهیابی 8 نمایش به بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی

 

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی گفت: هشت نمایش صحنه ای شامل پنج نمایش از ارومیه و سه نمایش از شهرستان های میاندوآب، نقده و پیرانشهر به بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان راه پیدا کردند.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، علیرضا نوروزی با اشاره به اینکه این جشنواره 14 تا 16 شهریور سال جاری در ارومیه برگزار می شود، افزود: نمایش های "بمناسبت ورود اشکان"، "کافه سایه"، "شب نامه"، "آناتومی تنهایی" و "قاراپاپاق گلینی" از ارومیه، "لطفا بیدارشو دکتر" از میاندوآب، "دامغالی دنیز" از نقده و "گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند" از پیرانشهر برای حضور در این جشنواره پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه "فرزاد تقی لر"، "صمد رستمی" و "احمد نقده" اعضای هیات انتخاب این بخش جشنواره بودند، اضافه کرد: 17 گروه نمایشی از شهرستان های ارومیه، خوی، تکاب، نقده، بوکان، پیرانشهر، میاندوآب و ماکو آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند.

وی ادامه داد: فرزاد تقی لر، محمدباقر جعفری زاد و ایرج محرمی هیات داوران بخش پایانی بیست و نهیمن جشنواره تئاتر آذربایجان غربی هستند.

به گزارش ایرنا، "بمناسبت ورود اشکان" به نویسندگی "پوریا کاکاوند" و کارگردانی سامان حسن زاده، "کافه سایه" به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، "شب نامه" به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، "آناتومی تنهایی" به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، "قاراپاپاق گلینی"به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی هستند که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرده اند.

"لطفا بیدارشو دکتر" به نویسندگی و کارگردانی "فریبرز یاریجانی" از میاندوآب، "دامغالی دنیز"به نویسندگی و کارگردانی "اکبر محمدی" از نقده و "گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند" به نویسندگی "رسول بانگین" و کارگردانی "کوروش انتظاری" از پیرانشهر در این جشنواره حضور دارند.

به گزارش ایرنا تئاتر به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تئاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا