اخبار
کد خبر : 4957 ۱۳۹۶/۰۶/۰۷   

آمادگی آذربایجان غربی برای همکاری های بیشتر با جمهوری آذربایجان

 

سفیر جمهوری آذربایجان و استاندار آذربایجان غربی بر آمادگی دو کشور برای همکاری های بیشتر تاکید کردند.

به گزارش نای قلم، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با حضور در دفتر استاندار با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

بنیاد حسین اف در این دیدار با قدردانی از کمک ها و حمایت های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران و بویژه مردم و مسئولان استان آذربایجان غربی در زمان سختی و مشکلات جمهوری آذربایجان گفت: مردم و مسئولان آذربایجان هرگز این کمک ها را فراموش نمی کنند.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، سفر سالانه یک میلیون ‌آذربایجانی به ایران را یادآور شد و گفت: ۹۰ درصد آنها به عنوان توریست سلامت برای درمان به استان‌های ایران سفر می‌کنند و این نشان از ظرفیت بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی است .

وی ادامه داد: در گذشته هیچ داروی ایرانی در جمهوری آذربایجان ثبت و به فروش نمی رسید ولی در حال حاضر با توجه به کیفیت مطلوب داروهای تولیدی در ایران 27 قلم دارو بویژه انسولین در کشور جمهوری آذربایجان ثبت و به فروش می رسد.

بنیاد حسین اف با اشاره به احداث سه سد بزرگ در جمهوری آذربایجان و تبدیل بسیاری از زمین های دیم به زمین های آبی، خواستار انتقال تجربیات مهندسین ایرانی در خصوص استفاده از آبیاری های نوین در این زمین ها شد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران همچنین گفت: اولویت جمهوری آذربایجان ارتباط با همسایگان خود است و در این میان همکاری های دوجانبه آذربایجان و ایران در اولویت ویژه ما قرار دارد.

وی همچنین گفت: آمادگی داریم با شرکت های فعال در آذربایجان غربی در زمینه های مختلف همکاری کنیم.

استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار با قدردانی از حضور سفیر جمهوری آذربایجان در استان آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد: زمینه های همکاری  جمهوری آذربایجان با شرکت های فعال در استان آذربایجان غربی بیشتر شود.

قربانعلی سعادت، تولید تراکتور و ادوات کشاورزی، تولید محصولات کشاورزی و بویژه سیب و انگور، تولید نهال با کشت بافت، طراحی و اجرای آبیاری های نوین، تولید کنسانتره و شرکت های فنی و مهندسی، تولید دستگاه در حوزه صنایع تبدیلی، تولید داروهای در حوزه دام و توریسم درمانی را از جمله ظرفیت های استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا