اخبار
کد خبر : 4954 ۱۳۹۶/۰۶/۰۶   

راه‌آهن ارومیه با سرعت خوبی در حال اجراست

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: راه‌آهن ارومیه در شرایط حاضر با سرعت خوبی در حال اجراست.

به گزارش نای قلم، ابراهیم مبارک قدم بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در صورتی که با موانع اجرایی برخورد نداشته باشیم به طور متوسط روزانه یک کیلومتر ریل‌گذاری انجام می‌شود و این روند ادامه می یابد.

وی در خصوص آخرین وضعیت راه‌آهن نقده به ارومیه اظهار داشت: ۲۰ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری از این پروژه باقی مانده و برای اینکه ریل گذاری تسریع شود از دو سمت به صورت دستی و مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: وقفه ای که در اجرای این پروژه به وجود آمد به دلیل جابجایی خط لوله نفت بود که نیاز به هماهنگی با حوزه شمال غرب مستقر در زنجان این پروژه داشت که اکنون رفع شده است.

وی به معضل آزادسازی و توافق با مالکان برای مسیرگشایی نیز اشاره کرد که در حال حاضر تا حدود زیادی رفع شده است.

مبارک قدم با بیان اینکه این پروژه با سرعت خوبی در حال اجراست اضافه کرد: با رسیدن ریل‌گذاری به ایستگاه نقده اقدامات ترانزیت و لجستیک انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به توسعه راههای روستایی در آذربایجان غربی افزود: احداث راه جدید در هفت روستای استان به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی استان و پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت افزود: احداث شش کیلومتر از محور ارومیه به میاندوآب، ۱۰ کیلومتر بزرگراه حدفاصل میاندوآب به بوکان، ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت شاهین دژ به تکاب و بهره‌برداری از دو تقاطع غیر هم‌سطح در محور خوی _ قطور_ رازی در حدود ۱.۱ کیلومتر و کمربندی ماکو به طول ۱.۵ کیلومتر بخشی از پروژه‌های راه و شهرسازی در جهت ساخت و توسعه راههای استان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: کلنگ زنی ۹ پروژه در ارومیه، خوی، بوکان، سردشت و میاندوآب در قالب احداث پایگاه سلامت، سالن ورزشی و بهسازی معابر با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال با توجه به میزان نیاز محلات حاشیه نشین انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یک هزار و ۴ واحد مسکن مهر در ۷ شهرستان آذربایجان غربی تکمیل و آماده بهره برداری شد.

مبارک قدم اظهار کرد: یک هزار و 4 واحد مسکن مهر شامل 318 واحد در ارومیه٬ 66 واحد در بوکان٬ 60 واحد در تکاب٬ 60 واحد در سلماس٬ 144 واحد در میاندوآب٬ 238 واحد در نقده و 118 واحد در مهاباد آماده بهره برداری شد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 19 شهریور امسال در مراسم افتتاح متمرکز این واحدهای مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر در سایت های نمونه برگزار می‌شود.

مبارک قدم افزود: در مجموع 52 هزار واحد مسکونی مهر مورد تعهد آذربایجان غربی بود که از این تعداد 39 هزار واحد مسکونی اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: 3 هزار و 300 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بسته شده است.

مبارک قدم گفت: اجرای پروژه مسکن مهر در  10 شهر استان با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد همراه است و روند پیشرفت در 3 شهر ارومیه٬ مهاباد و سردشت پایین‌تر از میانگین است٬ میانگین پیشرفت فیزیکی 90 درصد است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا