اخبار
کد خبر : 4947 ۱۳۹۶/۰۶/۰۵   

۱۰۰توزیع هزار کیسه تجزیه پذیر در داروخانه های استان آذربایجان غربی

 

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: همزمان با روز داروساز در ارومیه ۱۰۰ هزار کیسه تجزیه پذیر در داروخانه های استان توزیع شد.

به گزارش نای قلم، لعیا صدیق راد در گفت و گوی خبری اظهار داشت: برخورداری از یک زندگی سالم و مولد و با کیفیت، توام با طول عمر قابل قبول و عاری از بیماری و ناتوانی، حقی است همگانی که همه گروه های داروسازی به فراخور جایگاه خود در نظام سلامت نسبت به تحقق آن مسئول هستند.

وی افزود: نظام سلامت مسئولیتی حیاتی و مداوم نسبت به افراد در کل دوره زندگی آنها دارد. نظام سلامت با اعاده، حفظ و بهبود وضعیت سلامت افراد، خانواده ها و جوامع، در جهت ارتقاء سطح و کیفیت زندگی آحاد جامعه ایفای نقش می کند و در این میان با مسرت باید گفت در کشور ما داروسازان به‌ عنوان متخصصان دارو - درمانی از دیر باز به عنوان منبع قابل دسترس و معتمد، در میان مردم شناخته شده‌اند

صدیق راد گفت: هر چند واقعیت تلخی که اکنون در نظام سلامت کشور ما به چشم می‌خورد، فقدان یک تصویر روشن از پتانسیل‌های بالقوه عظیمی‌است که در مجموعه داروسازان کشورمان وجود دارد. قطعا فعلیت بخشیدن به این پتانسیل‌ها می‌تواند اصلاحات زیربنایی بسیار مهمی ‌را در فرهنگ سلامت جامعه، اقتصاد سلامت جامعه، هنجار سازی مصرف دارو و ارتقای کیفی و کمی‌سطح مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم و حساس داروسازان و داروخانه ها به عنوان متولیان مهم حفظ سلامت جامعه و نیز به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، در اقدامی ارزشمند و ابتکاری و همزمان با روز داروساز، کیسه های نایلونی جهت تحویل دارو حذف و با توزیع  ۵۰۰ کیلوگرم (۱۰۰ هزار عدد) کیسه تجزیه پذیر در بین داروخانه های ارومیه، بر حفظ محیط زیست و سلامتی آحاد جامعه تاکید شد.

گفتی است: این اقدام ارشمند و نو با پیگیری‌های معاونت غذا و دارو و همکاری انجمن داروسازان با هدف جفظ محیط زیست اجرا شد؛ فاز نخست این طرح در داروخانه های سطح شهر ارومیه و در فاز بعدی در داروخانه های شهرستان های استان توزیع می گردد.

شایان ذکر است: کیسه‌های سازگار با محیط زیست ۴۶ درصد کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترکیبات پایه نفتی و رزینی دارند همچنین در مراحل پیش از تولید ۳۴ درصد کمتر از کیسه‌های پلاستیکی گازهای گلخانه‌ای تولید و در فرآیند تولید کیسه‌های سازگار با محیط زیست چهار برابر انرژی کمتر و شش برابر آب کمتر نسبت به تولید کیسه‌های کاغذی مصرف می‌کنند. مزیت مهم دیگر کیسه‌های سازگار با محیط زیست در صورت دور انداخته شدن در محیط غیرسمی ظرف ۲۴۰ روز یا حتی کمتر در معرض تابش نور خورشید تجزیه می‌شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا