اخبار
کد خبر : 4942 ۱۳۹۶/۰۶/۰۴   

برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای برای نخستین بار در سطح ملی در ارومیه

 

بازی های رایانه‌ای سال های زیادی نیست که در جامعه ما رایج شده‌اند اما در همین مدت کوتاه توانستند با سرعت عجیبی جای خود را در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان پیدا کنند و جزو محبوب ترين بازي ها براي نوجوانان باشد، بايد توجه داشت که اين بازي ها مي تواند به عنوان تهديدي جدي براي سلامت روح و روان و جسم کودکان و نوجوانان به حساب بيايد، گردابی است که کودکان و نوجوانان را آرام و بی‌صدا می‌بلعد و آنها را در فضایی رها می‌سازد که خلاصی از آن امکان‌پذیر نیست.

به گزارش نای قلم، اسارت فرزندان در زندان مجازی و دنیای رایانه‌ای بیماری جدید قرن ماست. بیماری ای که اگر به موقع پیشگیری و درمان نشود ضررهای جبران‌ناپذیری به بنیان خانواده‌ها وارد خواهد کرد.

 پرداختن به مشکلات و مضرات استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و استفاده بیش از حد از فضای مجازی در رسانه‌های مختلف قابل توجه بوده است اما هر اندازه به این مسئله مهم پرداخته شود کافی نیست چرا که هنوز بسیاری از والدین نسبت به خطرات استفاده بیش از حد از این بازی‌ها بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند که اگر فرزندانشان در گرداب بازی‌های رایانه‌ای گرفتار شوند به راحتی نمی‌توانند از آن خلاصی یابند.

با توجه به اهمیت موضوع، نمایشگاه بازی های رایانه ای برای نخستین بار در سطح ملی در استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت رسانه های دیجیتال، شبکه های مختلف اجتماعی، بازی های رایانه ای و محصولات فرهنگی، گفت: هشدارهای مقام رهبری و مسئولان در رده های مختلف مدیریتی اهمیت این موضوع را بیش از پیش کرده است.

پیروز قادری که در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای استان سخن می گفت، افزود: نگاه و توجه به بحث رسانه ها به ویژه رسانه های دیجیتالی و شبکه های اجتماعی وظیفه دستگاه های اجرایی و تک تک آحاد مختلف جامعه است تا هم سواد رسانه ای را افزایش دهیم و هم نقاط قوت و ضعف ها، تهدیدها و فرصت ها را شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: مرکز توسعه فن آوری و رسانه های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است و استان آذربایجان غربی در بحث مجتمع و خانه های دیجیتال و خانه های فرهنگ روستایی دیجیتال پیشرو است.

قادری تصریح کرد: برای فراهم کردن بسترسازی لازم نیازمند همکاری و همگامی تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای تیغه دولبه است، متذکر شد: نسل جوان اگر از این ابزارهای فرهنگی درست استفاده کند می تواند ظرفیت خوبی باشد.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: هم افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری نمایشگاه های بازی های رایانه ای ضرورت دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال است تا بتواند گام های موثری در این زمینه بردارد

دبیر ستاد نمایشگاه بازی های رایانه ای نیز در این نشست گفت: این نمایشگاه از تاریخ 20 تا 24 شهریور در محل مجتمع فرهنگی هنری برگزار می شود.

محمودی اضافه کرد: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و جوانان، بخش فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و خانه مطبوعات استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: بهترین و بزرگترین شرکت های نرم افزاری برای شرکت در نمایشگاه بازی های رایانه ای دعوت شده است.

به گفته محمودی 15 الی 20 هزار بازی رایانه ای رایگان در بین کودکان توزیع می شود.

وی در خصوص بخش های مختلف نمایشگاه تاکید کرد: حدود 80 درصد از غرفه های نمایشگاه برای معرفی آثار و استفاده عموم مردم درنظر گرفته شده و بقیه غرفه ها برای فروش محصولات این غرفه ها است.

وی دلیل انتخاب استان آذربایجان غربی برای برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای را بالا بودن مخاطبان و استفاده کنندگان از این محصولات فرهنگی در این استان براساس اعلام بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا