اخبار
کد خبر : 4941 ۱۳۹۶/۰۶/۰۴   

ضرورت تغییرات مدیریتی با رویکرد کارآمدی

 

لعیا نورانی زنوز / دولت دوازدهم کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است. قطع یقین با اتمام دولت یازدهم هنوز کوهی از انتظارات و مطالبات به حق مردم بر شانه های استاندار آذربایجان غربی قرار دارد.

با وجود اینکه بخش زیادی از مهلت چهار ساله مدیریتی قربانعلی سعادت به جبران بی برنامگی های دولت دهم صرف شد، اما استاندار تلاش های قابل توجهی را شروع کرد که بخشی از آنها به ثمر نشسته و بخشی دیگر نیز به یقین نیازمند زمان، منابع و همگرایی ملی و منطقه ای است.

هیچ کس منکر وجود مشکلات در بخش های مختلف نیست و حجم و میزان مطالبات آنقدر هست که هنوز برای حل و فصلشان نیازمند تلاش و همگرایی بیشتر برای پیشبرد کارها هستیم.

آنچه مردم در دوره جدید و در چهار سال آینده انتظار دارند این است که برنامه ریزی ها، تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها منجر به ارتقای شاخص های توسعه و بهبود وضعیت زندگی فردی و اجتماعی در آذربایجان غربی شود، مسئولان در استفاده از توانمندی ها، پتانسیل ها و ظرفیت های بخش های مختلف استان نگاه هم گرایانه و هم افزایانه داشته باشند و انحصارطلبی و عدم پاسخگویی کوچک ترین جایی در مدیریت ها نداشته باشد.

حال که امکان تداوم دولت تدبیر و امید و بازگشت مجدد کشور بر مدار اعتدال با اراده ملت و تداوم حمایت تمام قد جریان اصلاحات از گفتمان اصلاحات و اعتدال در جامعه فراهم شده است، نصب مدیران توانمند و همسو با دولت تدبیر و امید، تدبیر اجتناب ناپذیری است چرا که ضامن تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده، کاهش مشکلات و توسعه و پیشرفت بخش های مختلف جامعه، همراهی مدیران میانی و عملیاتی با دولت و ارتباط موثر آنها با مردم است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که  "انتصابات" یکی از اختیارات قانونی و متعارف مدیران در سطوح و بخش های مختلف اجرایی و مدیریتی است اما انتصاب مدیران میانی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که عدم انتخاب درست این مدیران هم بازخوردهای منفی ارباب رجوع سازمان متبوع را برمی انگیزد و هم می تواند در کلیت جامعه مقبولیت لازم را به همراه نداشته باشد.

لذا تحول و خانه تکانی مدیریتی و انتصاب افراد متخصص با توان اجرایی بالا در استان یک ضرورت برای دولت و یک مطالبه جدی برای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان حامی دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی است؛ ضرورت و مطالبه ای که بی توجهی و عبور از آن غیرقابل توجیه و مورد اعتراض و مخالفت جدی اصلاح طلبان استان قرار خواهد گرفت.

هر چند که مردم در انتخابات 96 نشان دادند علی رغم ناهماهنگی های موجود در چهار سال گذشته و انتقادهایی که نسبت به بعضی از مدیران داشتند، اما از عملکرد دولت رضایت دارند و دولت را در تصمیمات اقتصادی و تعامل سازنده با جهان و… کارآمد و رفتار دولت با مردم را صادقانه می دانند اما انتظار دارند در دولت دوازدهم دولت جسارت بیشتری به خرج دهد و به خواست ملت عمل کند تا در عرصه های مختلف مدیریتی شاهد مدیران لایق و کارآمدی باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا