اخبار
کد خبر : 4940 ۱۳۹۶/۰۶/۰۳   

تغییر مدیران، خوب یا بد؟

 

محمد خزائی / لازمه بهبود اوضاع، تغییر است. وقتی در نقطه ای قرار دارید که مطلوب نیست باید با ایجاد تغییر به نقطه مطلوب بروید.
این تغییر گاه در برنامه است و گاه در مدیریت که در هر دو حالت موافق و مخالف دارد.
گاه دیده می شود دو مدیر که متعلق به یک جریان فکری هستند اما در همکاری فی مابین به تفاهم نمی رسند. اینجاست که باید دست به تغییر رد.

در چند روز اخیر شاهد تغییر برخی مدیران در استان آذربایجان غربی از سوی استاندار آذربایجان غربی بودیم. تغییراتی که بعضا دلایل بسیار متفاوتی داشتند. یکی به دلیل بازنشستگی کنار رفت و یکی بدلیل منع قانونی دوشغله بودن و یکی بدلیل برخی مشکلات مدیریتی و ...
خلاصه هرکدام به دلیلی کنار رفته و جای خود را به نفرات جدید (به عنوان سرپرست) دادند اما در این بین برخی با ایجاد سر و صدا و آلودن فضا سعی بر بهره برداری های شخصی و باندی نموده و عده ای دیگر بغض های شخصی شان را پشت این اعتراضات تخلیه کردند و دسته ای دیگر که مدام در تلاش برای اختلاف افکنی در استان هستند به نوعی دیگر وارد ماجرا شدند، اما حقیقت این است که این تغییرات جزیی از مدیریت و لازمه بهبود اوضاع است، خواه خوشایندمان باشد خواه نباشد.

برخی از این تغییرات از سال ۹۵ در نوبت انجام بود که بنا بدلایلی به تعویق افتاد. اما بدون تردید برای عده ای که جز مخالفت و دشمنی کاری بلد نیستند، هر زمان که این تغییرات رخ میداد قطعا اعتراض می کردند.
واقعیت این است که فرماندار یا مدیرکل بعنوان یکی از ده ها مدیر شهری است که باید در تعامل با سایر مسئولین، مدیریت شهری را به پیش ببرند و اگر این تعامل به هر دلیل مخدوش گردد در فرآیند خدمت رسانی به مردم مشکلاتی پیش می آید. لذا یک مدیر ارشد می بایستی با لحاظ نمودن تمام مسائل و ایجاد هماهنگی در تمام سطوح میان نمایندگان هر سه قوه مجریه و قضاییه و مقننه به مدیریت استان بپردازد.

  پی نوشت ۱: زمانیکه رئیس جمهور در آغاز دولت دوازدهم حجت الاسلام مجید انصاری را که یکی از شناخته شده ترین و ثابت قدم ترین نیروهای حامی دولت و اصلاحات بوده از کابینه کنار گذاشت موجی از اعتراضات را در پی داشت، اما این موضوع هیچگاه از سوی شخص آقای انصاری مورد اعتراض قرار نگرفت. در واقع این فقط یک تغییر مدیریتی از سوی رییس جمهور بود برای اینکه کابینه را در یک دوره جدید و با ترکیبی نسبتا جدید به پیش ببرد، و یقینا سنگ اندازی در این مسیر حرکتی که رییس جمهور طراحی نموده قطعا به سود دولت و حامیانش نخواهد بود. خواه این سنگ اندازی از سوی مخالفان باشد یا از سوی موافق نماها!!

پی نوشت ۲: تغییرات همچنان ادامه دارد!

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا