اخبار
کد خبر : 494 ۱۳۹۴/۰۶/۰۴   

فضای لازم برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی آماده است

* درآمد مردم استان در مقایسه با سایر استان ها پایین است

استاندار آذربایجان غربی گفت: فضای لازم برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی آماده است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در مراسم افتتاح واحد تولیدی پروفیل های upvc دوجداره در ارومیه اظهار کرد: یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در بحث سرمایه گذاری "احساس امنیت" است که خوشبختانه این احساس در استان به وجود آمده است.

وی افزود: در اوایل انقلاب خیلی دید مثبتی نسبت به سرمایه گذاران وجود نداشت ولی با توجه به تغییر بینشی که مقام معظم رهبری در جامعه ایجاد کردند، خوشبختانه امروز شاهد استقبال خیلی خوبی از سرمایه گذاری وسرمایه گذاران در بخش های مختلف هستیم.

سعادت اضافه کرد: سرمایه‌گذاران به عنوان جهادگران اقتصادی هستند لذا نکته ای که باید به آن توجه کافی داشته باشیم این است که بتوانیم مجموعه ای از سرمایه های مردمی را برای سازندگی و توسعه کشور و استان بسیج کنیم و بی تردید این روحیه جهادی در مردم وجود دارد.

وی سپس به پایین بودن شاخص های توسعه در استان اشاره کرد و گفت: در شرایط حاضر درآمد مردم استان در مقایسه با سایر استان ها پایین است به طوری که میانگین درآمد سالانه در کشور 8 میلیون اما در استان 5 میلیون تومان بوده یعنی 30 تا 40 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است و علاوه بر آن تورم بسیار و هزینه‌های فراوان نسبت به درآمد، سبب فقر و محرومیت در آذربایجان‌غربی شده است.

استاندار آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد با افزایش تعرفه واردات، زمینه برای حمایت هر چه بیشتر از تولیدکنندگان داخلی فراهم شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر جلوگیری از واردات افزود: در این باره تعرفه پروفیل باید افزایش یابد تا وارداتی به استان انجام نشود چون واحدهای پروفیل استان از این مسئله در رنج هستند و در این زمینه با توجه به اینکه شرایط دشواری برای رقابت در بازار چین و ترکیه به وجود آمده، باید این مسئله مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

سعادت به کم آبی و معضل دریاچه ارومیه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دریاچه ارومیه و پایین بودن ارزش افزوده بخش کشاورزی، محور توسعه استان را از کشاورزی سنتی به صنعت، معدن، بازرگانی خارجی و ارتقای ظرفیت های گردشگری و کشاورزی، تغییر داده ایم و امیدواریم با تغییر اولویت های توسعه، بسترهای لازم برای ارتقای شاخص های توسعه در این استان فراهم شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا