اخبار
کد خبر : 4936 ۱۳۹۶/۰۶/۰۲   

تشکیل 20 پرونده تخلف و تخریب در منطقه جنگل میرآباد اشنویه

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشنویه گفت: تاکنون منابع طبیعی اشنویه با توجه به پرونده های متشکله، 20 پرونده تخلف و تخریب را در منطقه جنگل میرآباد اشنویه در محاکم قضایی داشته و دارد که از این تعداد 15 پرونده به نتیجه رسیده و منجر به رای خلع ید شده است.

به گزارش نای قلم سیدعثمان سعادت پور در حاشیه بازدید میدانی اظهار داشت: پنج پرونده دیگر نیزهم اینک درجریان دادرسی و سیر مراحل قضایی قرار دارد.

وی در خصوص اعلام برخی از رسانه های نوشتاری که در این منطقه در کار حفاظتی و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سود جویان منابع طبیعی کوتاهی وجود داشته است، آن را تکذیب کرد و افزود: اینکه برخی از دوستان در سایت های نوشتاری، کوتاهی منابع طبیعی در برخورد با متخلفین عرصه های منابع طبیعی بخصوص در این منطقه را اذعان داشته اند ، از اساس بی پایه بوده و نشان ازعدم آگاهی این رسانه ها از تلاش و زحمات خادمان عرصه های ملی را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشنویه ادامه داد: نیروهای منابع طبیعی به همراه سایر نهادهای مرتبط در شهرستان اشنویه با درایت وتلاش خستگی ناپذیرکار حفاظت از عرصه های ملی را انجام می دهند و خوشبختانه با تعامل بسیار خوبی که با دستگاه محترم قضاء وجود دارد در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده های تخریب و تصرف تشکیل و سیر مراحل قانونی آن طی می شود.

سعادت پور خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده حفاظتی در شهرستان؛ مهمترین موضوع هم اینک تامین اعتبارات مورد نیاز در بخش های مختلف منابع طبیعی است که از مسئولان محترم استانی تقاضا داریم برای حفاظت از وضعیت زیست محیطی و عرصه های ملی بیش از پیش عرصه های منابع طبیعی را یاری نمایند تا بتوانیم با گسترش تعامل و ترویج فرهنگ منابع طبیعی عرصه های ملی را احیا و توسعه دهیم.

به گفته وی 100 هکتار جنگل طبیعی با گونه هایی طبیعی و با گونه غالب زالزالک وجود دارد که طبیعت بی نظیری را در این منطقه رقم زده است.

سعادت پور اذعان کرد: این رویشگاه جنگلی با تلاش های حفاظتی اداره منابع طبیعی شهرستان اشنویه نگهداری می شود که با توجه به طبیعت بکر آن نیازمند اجرای بیش از پیش طرح های جنگلداری و جنگلکاری است.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی برای روستاییان اطراف این جنگل از نخستین طرح ها است که  منابع طبیعی شهرستان آن را به انجام رسانیده و با مشارکت اهالی روستای میرآباد تا حد زیادی در حفاظت این جنگل بکر قدم برداشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشنویه اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان اشنویه بالغ بر 99 هزار هکتار عرصه ی ملی دارد که بیش از 95 درصد آن را مراتع ییلاقی تشکیل می دهد و با احتساب جنگل طبیعی و ذخیره گاه های جنگلی، 200 هکتار جنگل را نیز این شهرستان در خود جای داده است.

سعادت پور افزود: خوشبختانه علی رغم کمبود نیرو و امکانات؛ تلاش بسیاری را برای حفاظت از عرصه های ملی و جنگلی در این شهرستان را انجام داده ایم که حفاظت از جنگل منطقه میرآباد بخشی از آن است. این جنگل درشهرستان اشنویه یکی از بی نظیرترین  رویشگاه های طبیعی است که به غیر از زالزالک؛ گلابی وحشی؛ نسترن و سیب وحشی نیز در آن وجود دارد.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا