اخبار
کد خبر : 4930 ۱۳۹۶/۰۶/۰۱   

مراسم نکوداشت بازنشستگان رسانه ای برگزار شد/ بازنشستگان آینه تمام نمای تجربیات برای جوانان

 

  مراسم نکوداشت بازنشستگان رسانه ای امروز برگزار شد؛ بازنشستگانی که با قلم زدن در رسانه ‌هاي مختلف فعاليت ‌هاي اثرگذاري داشته و دارند.

به گزارش نای قلم، دورهمی روزنامه­‌نگاران قدیمی به بهانه تجلیل از بازنشستگان رسانه ای، به همت خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

این مراسم که در محل سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، مثل همیشه رنگ و بوی دغدغه‌ هایی از جنس روزنامه­‌ نگاران را به خود گرفت؛ دغدغه­‌هایی که با سخنان حاج علی حسین زاده خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شروع و با سخنان دیگر مدعوین تکمیل شد.

اولین سخنران این مراسم رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی بود.

یوسف پیربوداقی در این مراسم گفت که بازنشستگان رسانه ای متفاوت از سایر بازنشستگان کشوری هستند چرا که بهترین ایام عمر خود را با فعالیت های شبانه روزی و توام با استرس، دلهره و نگرانی صرف کرده اند.

بازنشستگان؛ سرمایه‌های ماندگار و بی‌نظیر جامعه خبری

وی از بازنشستگان به عنوان سرمایه‌های ماندگار و بی‌نظیر جامعه خبری نام برد و اینکه همدلی، همکاری و راهنمایی آنها احساس می شود تا با انتقال تجربیات خود ما را در ادامه مسیر همراهی کنند.

پیربوداقی در ادامه سخنان خود بازنشستگان را آینه تمام نمای تجربیات برای جوانان دانست و به جوانان عرصه خبر توصیه کرد که استفاده از تجربیات آنان برای بهره‌گیری بیشتر امری ضروری است.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی به این نیز تاکید کرد که دنیای تک تک بازنشستگان مملو از تجربه و خاطرات تلخ و شیرین روزنامه نگاری است لذا استفاده از ظرفیت آنها نعمت بزرگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سخنران بعدی این مراسم بود که پشت تریبون رفت.

 حجت الاسلام محمد باقر کریمی سخنان خود را با تشریح جایگاه خبرنگار در سال های دور و نزدیک آغاز کرد.

خبرنگاران؛ رکن اساسی رسانه ها

او گفت که رکن اساسی رسانه ها خبرنگاران هستند، اگر خبرنگار نباشد رسانه مفهومی ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: جایگاه خبرنگاران در گذشته و زمان حاضر شاهد دگرگونی هایی شده است که به یقین دوران رجعتی خواهیم داشت و و این رکن مهم به منزلت خود برخواهد گشت.

کریمی دلسوزی، عشق و علاقه به کار، امانت داری، صداقت، تولید محتوا، تحقیق، کنکاش و اطلاع رسانی بدون توجه به منافع سیاسی، حزبی و طرز فکرهای خاص را از ویژگی های خبرنگاران باسابقه آذربایجان غربی عنوان و تصریح کرد: پیشکسوتان عرصه خبر هرگز سخنان مصاحبه شوندگان و مسئولان را تقطیع و فضای جامعه را ملتهب نمی کردند چه بسا با تهیه اخبار و گزارش های مستند زمینه توسعه و ارتقای شاخصه های اجتماعی و اقتصادی را فراهم می کردند.

خبرنگاران پیشکسوت سارق خبر نبودند بلکه خالق خبر بودند

وی با بیان اینکه خبرنگاران پیشکسوت سارق خبر نبودند بلکه خالق خبر بودند، اظهار کرد: خبرنگاران پیشکسوت استان قلم شان را در هیچ شرایطی به پست و مقامی نفروختند و حافظ قلم خود بودند.

کریمی به اثرگذاری عملکرد فعالان این عرصه در نسل گذشته اشاره و تصریح کرد: خبرنگاران پیشکسوت، خبر را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار می دادند و این یک ارزش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سخنان خود را اینگونه پایان داد: جایگاه خبر و خبرنگاری امروز تا حدود تغییر یافته است و نیاز است بازنشستگان رسانه ای که سرمایه اجتماعی هستند را توشه خود قرار دهیم.

کاهش آسیب های اجتماعی از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی اولویت مهم کاری دولت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی به عنوان آخرین سخنران این مراسم گفت که کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای سرمایه اجتماعی و آگاهی دادن به مردم از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی اولویت مهم کاری دولت یازدهم بود.

نادر صفرزاده تصریح کرد: شناختن جامعه هدف و انتقال اخبار درست موضوعی است که در ارتقای منزلت و جایگاه حرفه مقدس خبرنگاری تاثیر زیادی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد جریان تبادل اطلاعات با سرعت و به سهولت در بین جامعه هدف تحقق و نهادینه یابد.

از بازنشستگان رسانه که در این مراسم تجلیل شدند می توان به حاج علی حسین زاده خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، خلیل رفیع زاده، خبرنگار صدا و سیما، حسن قلیلو و عوض نادری ساعتلو از روزنامه کیهان، یدالله قربانی خبرنگار روزنامه رسالت، علی صحرانورد از روزنامه کار و کارگر، مهرداد تبریزی خبرنگار هفته نامه نوید آذربایجان اشاره کرد، همچنین یاد و خاطره مرحوم فرج نجفی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی گرامی داشته شد و از خانواده این مرحوم تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از آزاده سرافراز و خبرنگار پیشکسوت ایرنای آذربایجان غربی تجلیل شد.

انتهای پیام/

 

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا