اخبار
کد خبر : 493 ۱۳۹۴/۰۶/۰۳   

تشکیل خانه احزاب در آذربایجان غربی ضروری است

* در حال حاضر مرزها کاملا امن است و هیچ مشکلی وجود ندارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: تشکیل خانه احزاب در آذربایجان غربی در راستای ایجاد نشاط سیاسی در جامعه ضروری است.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در گفت و گویی اظهار کرد: در حال حاضر 27 دفتر فرعی احزاب، هشت تشکل مستقل و سه دفتر مخصوص اقلیت های دینی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان ادامه داد: در هفتم اسفند ماه سالجاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود که مردم با حضور حداکثری و با رای خود سرنوشتشان را رقم می زنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به این که اولویت اصلی ستاد انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور در سال جاری است، افزود: همه مسئولان و متولیان وظیفه دارند در راستای برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و تأمین امنیت آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به این که می بایست به سمت اعتمادسازی مردمی و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری آنها حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: رعایت بی طرفی و عدم جانبداری از نامزد و جریانی خاص رویکرد اصلی وزارت کشور در انتخابات پیش رو است.

رادفر در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: امیدواریم بتوانیم با عمل به سفارشات این شهدا و پیروی از رهنمودهای رهبری، ادامه دهنده راه و مکتب شهدا باشیم.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تبریک هفته دولت به برنامه های این هفته اشاره کرد و افزود: همزمان با گرامیداشت هفته دولت بهره برداری از 599 طرح با اعتبار 427 میلیارد تومان و کلنگ زنی 36 طرح با اعتبار 96 میلیارد تومان در استان آغاز شد که از این طرحها 571 طرح مربوط به بخش عمرانی با 357 میلیارد تومان اعتبار و 28 طرح نیز مربوط به بخش اقتصادی و صنعتی نزدیک به 70 میلیارد تومان اعتبار می باشد.

رادفربا بیان اینکه با سفر به شهرستان ها شاهد امیدواری مردم بودیم، اضافه کرد: با وجود گرانی و تورم، امروز موفق شدیم در قیمت ها ثبات ایجاد کنیم و این باعث شده تورم کم شده و روز به روز سیر نزولی داشته باشد.

رادفر همچنین به هم مرز بودن استان با سه کشور خارجی اشاره کرد و گفت: وجود 968 کیلومتر مرز مشترک با این سه کشور، حفظ و حراست از مرزهای کشور و استان را برای ما حساس تر می نماید که این معاونت با همکاری نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی این ماموریت را انجام می دهد.

در مرزها امنیت و آرامش کامل حاکم است

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور و بازدید از مرزهای استان ادامه داد: خوشبختانه در مرزها امنیت و آرامش کامل حاکم است و ما توانسته ایم با اجرای طرح های انسداد مرزها، معضلات مختلف مرزی را در سطوح بالا حل کنیم بطوریکه آسیبها و تهدیدهایی که در این زمینه وجود دارند از جمله قاچاق و امور غیر مجاز به صورت چشمگیر کاهش یافته و در صدد هستیم آنها را به صفر برسانیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود معضلات مختلف مرزی، به مرزها به عنوان پتانسیل نگاه می شود چرا که هم مرز بودن با سه کشور فرصت و امتیاز بزرگی برای استان محسوب می شود و امیدواریم با سیاستهای دولت و مقام عالی استان از این فرصت و پتانسیل مرزی در جهت اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید و تامین و بهبود معیشت مردم استفاده شود.

رادفر اضافه کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، طرح انسداد مرزی اجرا شده که در قالب آن نیروهای مرزبانی و سپاه در مرزها مستقر هستند و با تمام تلاش و قدرت در حال حفظ و حراست از مرزها و کنترل مرزها و جلوگیری از تردد غیرمجازهستند به طوری که ورود و خروج فقط از مجاری قانونی امکانپذیر است.

وی با اشاره به تقدیر وزیر کشور از نیروهای مرزبانی، سپاه و استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: امروز در مرزها و سرحدات استان با تلاش های شبانه روزی نیروهای امنیتی و همچنین اجرای طرح انسداد مرزی، شاهد کاهش چشمگیر آمار قاچاق در مقایسه با سالهای گذشته هستیم .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد مختلف امنیت اشاره کرد و ادامه داد: امنیت تنها به مسائل فیزیکی و مسائل نظامی و انتظامی مرتبط نیست و شامل امنیت روانی نیز می شود.

رادفر در ادامه خاطر نشان کرد: افزایش و استفاده بهینه از سرمایه های اجتماعی، رونق اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار، افزایش اعتماد و ارتقای امید در جامعه ، تامین و بهبود معیشت و رفع مشکل بیکاری از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید است و در استان آذربایجان غربی نیز این موارد به صورت جدی در  حال پیگیری است.

اجرای طرح حقوق شهروندی از مسائل مهم در حال پیگیری در استان است

وی افزود: اجرای طرح حقوق شهروندی، کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی از مسائل مهم در حال پیگیری در استان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین گفت: سپردن امور به دست خود مردم یکی از سیاست هایی است که بیشتر دولت ها امروز در پیش گرفته اند لذا در این راستا به دنبال تشویق مردم برای ایجاد سازمانهای مردم نهاد غیر دولتی موسوم به سمن ها در زمینه های مختلف، آموزشی، دینی، محیط زیست و ...هستیم تا بدین روش فعالان اجتماعی که دغدغه جامعه را دارند با دریافت مجوز فعالیت، یاری گر دولت باشند.

رادفر به معضل مواد مخدر و بلای خانمان سوز اعتیاد هم اشاره کرد و گفت: سیاست دولت بر این است تا آنجا که می تواند مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کرده و در این راستا بیش از پیش از توان سازمان های مردم نهاد استفاده کند که البته در کنار این، دولت خود نیز اقداماتی را برای مبارزه با عرضه این مواد خانمان برانداز انجام می دهد.

وی گفت: برای ریشه کن کردن و مبارزه و مقابله اساسی با پدیده مواد مخدر باید حساسیت های لازم در جامعه ایجاد شود که این امر از طریق ترویج فعالیت سازمان های مردم نهاد در جامعه امکانپذیر است.

وی ابراز امیدواری کرد که با سیاست های کلی دولت، چهارچوبها، راهبردها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و با کمک و همکاری مردم، شاهد امنیت، آسایش، آرامش و گشایش اقتصادی در جامعه باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وجود امنیت پایدار در مرزهای استان ادامه داد: در حال حاضر مرزها کاملا امن است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی با قدرت تمام در مرزها مستقر هستند و با وجود ناامنی ها در عراق و ترکیه تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ شده که امنیت برقرار شود و در صورت وجود هرگونه ناامنی با آمادگی کامل پاسخگو خواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تاکید بر حمایت از واحد های تولیدی مشکل دار و حقوق کارگران ادامه داد: با تشکیل کمیته ای برای پیدا کردن و ارائه راهکار های مناسب برای واحد های تولیدی مشکل دار توانسته ایم 45 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان را دوباره به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با اشاره به مدیریت و درایت مقام عالی استان در ایجاد تعامل با نیرو های اثرگذار، نمایندگان و ائمه جمعه استان افزود: خوشبختانه در آذربایجان غربی یک فضای بسار خوب و صمیمی برای توسعه استان فرآهم شده است که باید از این زیرساخت بدست آمده نهایت استفاده برای رشد و اعتلای جایگاه استان انجام دهیم.

رادفر همچنین به موضوع مذاكرات هسته اي اشاره كرد و گفت: مذاكرات هسته اي دنيا را وادار به اعتراف در خصوص حق هسته‌اي ايران كرد و اين دستاورد  بدون شك محصول همين فرهنگ ايثار، پايداري و مقاومت ملت بزرگ ايران اسلامي است.

 وي اضافه كرد: تا ديروز دشمن از گزينه هاي نظامي روي ميز سخن مي گفت اما امروز به يمن رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و تلاش هاي خستگي ناپذير رئيس جمهور و تيم مذاكره كننده هسته اي، شاهد هستيم كه همان دشمنان اعلام مي‌كنند كه ما چاره اي جز توافق با ايران نداشتيم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا