اخبار
کد خبر : 4925 ۱۳۹۶/۰۵/۳۰   

تقویت رسته های شغلی اولویت دار شهرستان های آذربایجان غربی

 

استاندار آذربایجان غربی شناسایی توانمندی ها و تقویت رسته های شغلی اولویت دار شهرستان های استان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال جاری که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های ایجاد اشتغال در استان گفت: شناسایی توانمندی های هر شهرستان برای اشتغالزایی و تقویت رسته های شغلی بر اساس پتانسیل های شهرستان ها ضرورت دارد و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای مثال برخی شهرستان های استان در حوزه شیلات، برخی در صنعت مبل سازی و برخی نیز در حوزه تولید عرقیات گیاهی توانمندی دارند که لازم است توانمندی ها و رسته های شغلی را بر اساس این ظرفیت ها در شهرستان ها تقویت و مسیر رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در کل استان هموار کنیم.

 سعادت همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و تفریحی استان در راستای ایجاد اشتغال تاکید و خاطرنشان کرد: میزان اشتغالی که بخش های گردشگری و تفریحی دارند بسیار بالاست فلذا با توسعه زیرساخت های مورد نیاز می توان از این ظرفیت در استان برای اشتغالزایی جوانان بهره برد.

وی توسعه صنعت پوشاک استان را از دیگر فعالیت های اشتغالزا عنوان کرد و گفت: استان با توجه به هم مرزی با کشورهای خارجی، ظرفیت توسعه صنعت پوشاک هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات را دارد که لازم است در این خصوص برنامه ریزی های علمی دقیقی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در دهستان های استان نیز تلاش داریم که زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری را ایجاد و با جذب سرمایه گذاری در این مناطق رشد و رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای جوانان روستایی را داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: دولت 1.5 میلیارد دلار در سال جاری برای توسعه صنایع کوچک در مناطق روستایی پیش بینی کرده که به زودی به استان ها نیز ابلاغ می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این جلسه گفت: در شهرهای با نرخ بالای بیکاری در استان لازم است که ظرفیت ها شناسایی و با ایجاد و تقویت رسته های شغلی در آنها و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، نسبت به رونق کسب و کار و فراهم نمودن فضای اشتغال برای جوانان اقدام کنیم.

نادر صفرزاده توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان ها بعنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه و عوامل ایجاد اشتغال را نیز مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه دو موضوع تبدیل استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید پوشاک منطقه و تولید آبگرمکن های خورشیدی توسط یکی از شرکت های تعاونی استان مطرح و اعضای جلسه نیز پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مطروحه تبیین کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا