اخبار
کد خبر : 4922 ۱۳۹۶/۰۵/۳۰   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

پرونده سارق حرفه ای با 67 فقره سرقت بسته شد

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه ای دوچرخه و اعتراف به 67 فقره سرقت در ارومیه خبر داد.

سردار ناصر اصلانی در گفت و گویی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي و گشت زني هاي نامحسوس، ماموران موفق شدند در تمامي مناطقي که احتمال حضور سارقان متصور بود، مخفيگاه وی را شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي آن را دستگير کنند.

اين مقام انتظامي تصریح کرد: در بازجویی های انجام شده، متهم به 67 فقره سرقت دوچرخه و متعاقب آن فروش به 30 نفر از شهروندان عادی، به بهانه خرید دوچرخه ها از مزایده به قیمت پایین تر از قیمت واقعی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اینکه تعداد زيادي از مال باختگان با حضور در پلیس آگاهی موفق به شناسايي اموال خود شدند، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي برای سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضائي شدند.

توقیف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در شوط

فرمانده انتظامی استان همچنین از توقیف خودروی حامل انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال در شوط خبر داد.

اصلانی اظهار داشت: ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری در محور "شوط - چایپاره" به یک دستگاه سواری ماکسیما مشکوک و آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی، هزار و 965 ثوب البسه، 115 جفت کفش خارجی و 17 عدد کیف زنانه قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این راستا خودرو توقیف و متهم دستگیر شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

ختم 80 درصد پرونده های ورودی به مراکز مشاوره انتظامی آذربایجان غربی به مصالحه

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: امسال 80 درصد پرونده های ارجاعی از دستگاه قضا به مراکز مشاوره در استان به مصاحه منجر شده است.

سرهنگ اسداله مالکی افزود: هفت هزار و 727 نفر به مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری های آذربایجان غربی مراجعه و از خدمات مشاوره این مرکز استفاده کرده اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد حدود 6 هزار و 100 مورد به مصالحه منجر شده که رقم قابل توجهی است.

وی اظهار کرد: مراکز مشاوره و مددکاری با هدف ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی بین پلیس و مردم راه اندازی شده و شناسایی ریشه ها و زمینه رفتارهای ناهنجار و بزهکاری ها، تلاش در جهت از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی های مقابله ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران های زندگی از جمله اهداف آن بوده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره و واحدهای مددکاری کلانتری ها در زمینه مسائل تربیتی، تحصیلی، ازدواج، مسائل خانوادگی، مددکاری و انتظامی به طور رایگان و به صورت حضوری و تلفنی خدمات دریافت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی این استان در سال جاری است.

کشف 4 هزار قلم موادغذایی و 41 ثوب البسه قاچاق در ارومیه

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: 4 هزار قلم انواع مواد غذایی و 41 ثوب البسه قاچاق در این شهرستان کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ حسین صمد پور در گفت و گویی افزود: ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز این شهرستان با خبر شدند که فردی اقدام به جاسازی کالای قاچاق در یک اتوبوس کرده است و با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس موفق شدند تا اتوبوس مذکور را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این اتوبوس این میزان مواد غذایی و البسه قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال را کشف کردند، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

بیش از 10 هزار قلم انواع لوازم جانبی گوشی همراه در بوکان کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی بوکان گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از 10 هزار قلم انواع لوازم جانبی گوشی های موبایل در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ مجید محبعلی در گفت و گویی افزود: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ورود کالاهای خارجی به بازار کشور و جلوگیری از این تجارت بی ریشه ماموران انتظامی شهرستان بوکان در حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون باری 6 چرخ مشکوک شدند.

وی ادامه داد: با توقف این خودرو و بازرسی از آن بیش از 10 هزار قلم انواع لوازم جانبی گوشی های موبایل کشف و ضبط شد.

محبعلی اضافه کرد: در این ارتباط یک دستگاه کامیون باری 6 چرخ توقیف و 2 نفر نیز دستگیر شدند.

وی گفت: بر این اساس متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی بوکان در خصوص ارزش این محموله کشف شده افزود: کالای مکشوفه بیش از 2 میلیارد ریال ارزش داشت که تحویل مراجه ذیصلاح شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا