اخبار
کد خبر : 4919 ۱۳۹۶/۰۵/۳۰   

تمام شهرستان های آذربایجان غربی دارای متخصص است

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تقریبا تمام شهرستان های استان دارای متخصص است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم حسنی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: وظایف کلینیک ها ارائه خدمات سرپایی است و تقریبا تمام شهرستان های استان دارای متخصص است و در سال های اخیر سعی شده تا پزشکان متخصص مورد نیاز در تمام شهرستان های استان متناسب با جمعیت هر شهرستان حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: در برخی از رشته های پزشکی از جمله رادیولوژی و تا حدودی در رشته زنان و زایمان دچار کمبود نیروی متخصص هستیم که البته در تعدادی از رشته های تخصصی خاص نیز در برخی از شهرستان های استان با  کمبود نیرو مواجهیم.

حسنی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بخش های دولتی قسمت اعظمی از فعالیت های بستری را انجام می دادند و بخش سرپایی توسط بخش خصوصی انجام می شد اما پس از اجرای طرح تحول آمار مراجعه به مراکز درمانی دولتی افزایش یافته و هردو بخش سرپایی و بستری در این مراکز صورت میگیرد.

این مقام مسئول گفت: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند دچار اضطراب و فشار ناشی از درد خود یا نزدیکانشان هستند و پزشکان و همکاران ما باید این مسئله را در نظر بگیرند که  البته آموزش های لازم برای همکاران دانشگاه های علوم پزشکی و افراد استخدامی جدید،  در این خصوص ارائه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: مردم می توانند از طریق سامانه 190  شکایات و انتقادات خود را در خصوص نحوه ارائه خدمات کادر بیمارستانی و پزشکان و نحوه فعالیت مراکز درمانی با مسئولین درمیان بگذارند.

پیشرفت 80 درصدی پروژه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین گفت: پروژه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه با پیشرفت بیش از 80 درصد روبروست.

وی اظهار داشت: احداث کلینیک های درمانی می تواند نیاز بیماران به پزشکانی را که در مراکز متعدد درمانی سطح شهر به صورت پراکنده فعالیت داشتند، در یک مرکز درمانی پاسخگو باشد.

این مقام مسئول از پیشرفت 94 درصدی کلینیک درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و فعالیت بیش از 70 مطب در این مرکز خبرداد و گفت: افتتاح این مرکز می تواند بخشی از بار فعالیت های درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) را کاهش داده و باعث ارائه بیشتر و بهتر خدمات درمانی به مراجعین گردد.

حسنی اضافه کرد: در حال حاضر تمام 16 شهرستان استان آذربایجان غربی دارای کلینیک های تخصصی است و پزشکان ما با تخصص های مختلف به ارائه خدمات در این مراکز می پردازند.

وی با بیان این مطلب که بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ارومیه دارای پیشرفت 12 درصدی است، گفت: این بیمارستان دارای 20 بخش ال.دی.آر برای زایمان های طبیعی و بخش های لازم برای بیماری های زنان و زایمان خواهد بود و خوشبخانه نسبت به زمان شروع پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: پروژه اورژانس بیمارستان امام دارای رکورد تکمیل است و ساخت آن در پاییز 95 که فصل سردی برای کار کارگران ساختمانی محسوب می شود آغاز شد اما در حال حاضر بعد از گذشت چند ماه با پیشرفت بیش از 80 درصد روبروست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا