اخبار
کد خبر : 4917 ۱۳۹۶/۰۵/۳۰   

اخبار سلامت در شهرستان ها

 

مشکلات درمانی منطقه شهرستان شاهین دژ رفع می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی از طرح توسعه بیمارستان شهید راثی شاهیندژ بازدید کرد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده ضمن ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار داشت: پس از بهره برداری از این پروژه مشکلات درمانی منطقه شهرستان شاهین دژ رفع می شود.

وی افزود: سازه های این پروژه بر اساس استانداردهای روز طراحی و اجرا می شود که در مقایسه با سایر پروژه ها اصول مهندسی در حد استاندارد رعایت شده است.

رئیس دانشگاه در ادامه به تجهیز درمانگاه تخصصی و هم چنین تجهیز بیمارستان پس از اتمام پروژه اشاره و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در صدد تهیه امکانات پزشکی و نیروی انسانی پروژه های در دست احداث است که پس از اتمام پروژه ها عملیاتی می شود.

این پروژه با پیشرفت فیزیکی 51 درصدی در زیربنای سه هزار و 600 متری در چهار طبقه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 700 میلیون تومان در حال احداث است.

برگزاری کارگاه آموزشی اورژانس های زنان و زایمان جنوب استان در مهاباد

کارگاه آموزشی اورژانس های پیش بیمارستان برای جلوگیری از عوامل تهدید کننده جان مادران باردار در سالن طلائیه شهرستان مهاباد برگزار شد.

اولین دوره کارگاه آموزشی اورژانس های پیش بیمارستان زنان و زایمان با حضور 240 نفر از تکنسین های فوریتهای پزشکی شهرستان های مهاباد، سردشت، نقده، پیرانشهر، اشنویه، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در محل سالن طلائیه در روز های 28 و 29 مرداد ماه از ساعت 8 الی 12 برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ارتقای سطح دانش و آگاهی فراگیران در زمینه حاملگی های پرخطر، مراقبت های لازم از مادران باردار در زمان حاملگی ،و نحوه انجام زایمان در شرایط اورژانسی در داخل آمبولانس و آشنایی با عوارض ناشی از انجام زایمان های طبیعی به منظور نجات جان مادران باردار و عواملی که جان مادران را با خطر مرگ مواجه می کند، است.

 وی افزود: کار و فعالیت تکنسین های فوریت های پزشکی برای نجات جان مردم و مادران باردار از اهمیت بالایی برخوردار است و در شرایطی که زمانها و ثانیه برای نجات جان یک مادر باردار ارزشمند هستند تلاش و ایثار نیروهای گمنام عرصه سلامت نوید بخش نجات جان مادران باردار و سایر افراد مصدوم و حادثه دیده می شود که اکثر در رسانه های سمعی و بصری و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی های لازم به سمع و نظر مردم و مسئولین می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: فعالیت فوریت های پزشکی در چند سال گذشته در کشور ایران اوج گرفته و از لحاظ تجهیزات،پایگاه ها و نیرو ها پیشرفت  های خوبی را داشته است چون واحدی است که در اقدام و واکنش سریع در مواقع وقوع بحران ها و بلایا نقش بسزایی ایفا کند.

در ادامه کارگاه با حضور مدرسین متخصص زنان و زایمان و کارشناسان مامایی شاغل در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد ادامه یافت و موارد اشاره شده در این کارگاه توجه به شرایط و وضعیت مادران پره اکلامپسی، مادران سه ماهه سوم بارداری و نحوه انجام زایمان و شرایط و حالت هایی که ممکن است جان مادران  باردار و نوزاد را به مخاطره بیندازد و نیز اقداماتی که منجر به نجات جان مادران پس از زایمان می شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجرای طرح سنجش شاخص های باروری

اجرای طرح سنجش شاخص های باروری در شهرستان سلماس در حال اجراست.

در راستای بررسی عقاید و نظرات زنان باردار در سن باروری ، برنامه پرسشگری از زنان 54 – 10 ساله در زمینه ازدواج و فرزند اوری، پرسشگری خانه به خانه در این شهرستان توسط تیم دو نفره بهداشت خانواده در 5 نقطه شهری و چهار منطقه روستایی در حال اجراست.

اشرف منفردنیا  کارشناس مسئول بهداشت خانواده  این شبکه در خصوص اجرای این طرح  اظهار داشت: این برنامه از 21 مرداد ماه 96 تا پایان شهریورماه سالجاری ادامه خواهد داشت .

وی افزود: پرسشگری از گروه هدف بصورت محرمانه بود ه  و نامی از پاسخ دهنده ذکر نخواهد شد.

گفتنی است: 70 خانوار  در این طرح  مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا