اخبار
کد خبر : 4916 ۱۳۹۶/۰۵/۳۰   

شرط برخورداری مطبوعات از معافیت مالیاتی ارائه اظهارنامه است

 

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی گفت: شرط برخورداری مطبوعات از معافیت مالیاتی تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی است.

به گزارش نای قلم، یعقوب مزرعه لی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی، اظهار داشت: طبق مقررات مواد 15 و 16 آیین نامه اجرائی تبصره (3) ماده 139 و مقررات تبصره (2) ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی شرط برخورداری از معافیت مالیاتی است، چنانچه مودی (دریافت کننده وجوه) نسبت به تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی اقدام نکند مالیات متعلق با رعایت مقررات از مودی مطالبه می شود.

به گفته وی در صورت ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی، مطبوعات مشمول جرایم مالیاتی نمی شوند.

مزرعه لی در عین حال قول مساعد داد نسبت به اعمال تخفیفات ویژه برای جرایمی که قطعیت یافته اند، اقدامات لازم انجام گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان در خصوص پرداخت مالیات حقوق نیز گفت: مدیران مسئول در صورت ارائه لیست کارکنان، مشمول جریمه نمی شوند.

مزرعه لی تصریح کرد: به منظور تسهیل در دریافت اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و جلب رضایت مودیان مالیاتی، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، سازمان امور مالیاتی اقدام به طراحی و پیاده سازی سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد حقوق کرده است.

وی یادآور شد: در این سیستم اطلاعات پرداخت کنندگان و دریافت کنندگان حقوق و میزان حقوق و مزایای پرداختی و مالیات مرتبط بر آن به شکل فایل الکترونیکی از مودی دریافت و در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ذخیره می شود، به همین منظور مودی می تواند با ورود اطلاعات در نرم افزاری که توسط سازمان امور مالیاتی ارایه می شود فایل الکترونیکی مورد نظر را تولید و به واحد امور مالیاتی ارایه کند.

شایان ذکر است به درخواست اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان، نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی استان در هفته آینده در محل سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا