اخبار
کد خبر : 4915 ۱۳۹۶/۰۵/۲۸   

ذخیره سازی خون بند ناف؛ فرصتی برای مصون سازی کودکان از بیماری ها

 

با پیشرفت علم و تکنولوژی روزانه شاهد ایجاد راه های مختلف درمانی برای بیماری های مختلف هستیم. این در حالی است که این بیماری ها در سال های گذشته جان بسیاری از مردم دنیا را گرفته است. یکی از راه های درمان بسیاری از بیماری ها و به بیان دیگر مصون سازی کودکان از بسیاری بیماری های خونی، ذخیره سازی خون بند ناف است. با ذخیره سازی خون بند ناف و نگهداری آن، در صورت ابتلای کودکان به بیماری خاص می توان آن را درمان کرد.

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی درباره این دفتر می گوید: بانک خون بند ناف آذربایجان غربی از شهریور سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است. این در حالی است که در سال 95- 96 این مرکز به اوج فعالیت های خود رسیده است و رشد بسیار خوبی را در این مرکز شاهد هستیم.

«آرش آهرون» درباره طریقه اقدام به ذخیره سازی خون بند ناف ابراز می کند: خون گیری از خون بند ناف بلافاصله پس از زایمان بوده و ای خون گیری توسط کارشناسان کارآمد و باتجربه از طریقه بند ناف جنین که پس از به دنیا آمدن دور انداخته می شود، انجام می گیرد.

وی با بیان این که خانواده پس از اتمام 36 هفتگی بارداری به منظور عقد قرارداد مراجعه می کند، می افزاید: پس از عقد قرارداد وسایل و تجهیزات مورد نیاز تحویل خانواده قرار گرفته و همچنین شماره تماس کارشناسان خون گیری جهت انجام سایر امورات لازم در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی درباره اقدامات مورد نیاز در زمان دقیق و مشخص زایمان می گوید: در صورت مشخص بودن زمان دقیق زایمان، مادر چهار یا پنج روز قبل از زایمان جهت خون گیری به بانک خون مراجعه می کند. اما اگر زمان دقیق زایمان مشخص نباشد،خون گیری از بند ناف و مادر برای آزمایشات اولیه  هردو در بیمارستان انجام می گیرد.

آهرون درباره هزینه های آزمایشات انجام گرفته می گوید: تمامی هزینه های آزمایشات گرفته شده بر عهده بانک خون بند ناف می باشد و همچنین اگر نیازی به آزمایشات تکمیلی باشد باز هم هزینه آن بر عهده شرکت است و خانواده ها هیچ هزینه ای در قبال آزمایشات انجام گرفته پرداخت نمی کنند. این در حالی است که در سال های گذشته آزمایشات انجام گرفته بر عهده خانواده ها بوده ولی اکنون خانواده ها هزینه ای در قبال آزمایشات انجام گرفته متقبل نمی شوند.

وی درباره بیمارانی که توسط خون بند ناف درمان می شوند، بیان می کند: بیش از 60 بیماری پتانسیل درمان از طریق ذخیره سازی خون بند ناف را دارا می باشد. این در حالی است که بیماری هایی از جمله تالاسمی، لوسمی حاد، اختلالات سلول های بنیادی، کم خونی فانکونی، آپالاستیک، نقص ارثی پیلاکتی، ضایعه های نخاعی و فلج مادرزادی از طریق ذخیره سازی خون بند ناف قابل درمان است.

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی در ادامه می افزاید: پروژه های درمانی بسیاری در مرحله پژوهش قرار دارند که از جمله مهم ترین پروژه های درمانی می توان به درمان بیماری های ام اس، آلزایمر، دیابت و جراحات نخاعی اشاره کرد.

آهرون درباره پیوند های انجام شده در بانک خون بند ناف می گوید: بیش از 14 پیوند در بانک خون بند ناف انجام گرفته است که تمامی پیوند ها موفقیت آمیز بوده اند.

وی درباره تخفیف های در نظر گرفته برای خانواده ها براز می کند: یکی از تخفیف هایی که بانک خون بند ناف آذربایجان غربی برای خانواده ها در نظر گرفته است، تخفیف ویژه برای دوقلوها می باشد. این در حالی است در صورتی که خون بند ناف فرزند اول در بانک خون قرار گرفته باشد، برای عضویت فرزند دوم تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است.

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی درباره تعداد نمونه های ذخیره سازی شده می گوید: بیش از یک هزار و 200 نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره سازی شده است.

به گفته آهرون در سال 95- 96 بیش از 90 درصد پیشرفت نمونه گیری در آذربایجان غربی حاصل شده است که نشان از فعالیت بسیار این نمایندگی است.

وی درباره جایگاه نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی در شکور می گوید: در بین نمایندگی های متوسط کشور، آذربایجان غربی رتبه اول را دارا است و در بین تمام نمایندگی های فعال کشور، نمایندگی بانک خون آذربایجان غربی رتبه ششم را دارا  می باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا