اخبار
کد خبر : 4912 ۱۳۹۶/۰۵/۲۸   

ضرورت تسریع در روند پرداخت وام های ازدواج

 

 استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تسریع در روند پرداخت وام های ازدواج در استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در بیست و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بر لزوم تسریع در روند پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان تاکید کرد و گفت: بر اساس آمار اعلامی، بیش از 13 هزار نفر در استان برای دریافت وام ازدواج در سامانه ثبت نام کرده اند که از بانکهای عامل انتظار می رود تا پایان شهریور ماه نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

سعادت افزود: 14 بانک عامل در استان موظف به پرداخت تسهیلات ازدواج است و جوانان نباید برای دریافت تسهیلات دچار مشکل شوند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم جدیت دستگاه های ذیربط در رفع مشکلات جوانان افزود: به نظر می رسد که انسجام و هماهنگی کافی بین دستگاههای متولی امور جوانان در رسیدگی به مسائل و مشکلات جوانان از جمله مساله ازدواج جوانان وجود ندارد لذا انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان بعنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، این موضوع و سایر مشکلات جوانان از جمله مشکل مسکن را بصورت جدی پیگیری کند.

سعادت همچنین از دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان خواست روند و وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج را در استان پایش و رصد کند و گزارش روزانه آن را ارائه دهد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: وقتی جوانان را برای ازدواج تشویق می کنیم باید کاری کنیم که در مقابل آنان روسیاه نباشیم و زمینه ازدواج فراهم شود.

سعادت ادامه داد: فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان تنها با پرداخت تسهیلات نیز ممکن نیست و باید سایر مشکلات را ریشه یابی و حل کنیم.

وی افزود: باید سالن ها و رستوران هایی را با قیمت های مناسب هماهنگ کنیم تا خدمات مناسب و کم هزینه برای مراسم های ازدواج را به جوانان ارائه دهند.

وی ادامه داد: مسئله جوانان و حل مشکلات آن ها مورد تاکید دولت تدبیر و امید است و دستگاه های استانی باید برای حل این مشکلات همت و اتحاد خود را بالا ببرند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در امور جوانان این استان به 110 سازمان در سالجاری رسیده که این امر نشانگر توجه دولت به توسعه‌‎ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

عبدالله چمن گلی افزود: 60 سازمان مردم نهاد از این تعداد در حال حاضر دارای اعتبارنامه بوده و مابقی در حال گرفتن اعتبار نامه، در دست بررسی یا انجام مراحل دریافت مجوز است.

وی با اشاره به اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی در حوزه جوانان و ازدواج در آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها، جشنواره فرهنگی، آموزشی، نشست های تخصصی، فرهنگی و هنری، قرآنی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: تشکیل سازمان های مردم نهاد از اولویت های اساسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی است تا از ایده های خلاقانه جوانان در امور مختلف این استان بهره گیری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به تاسیس سه خانه جوان در شهرستان های خوی، مهاباد و میاندوآب ادامه داد: خانه جوانان ارومیه نیز آماده افتتاح بوده تا بخشی از اوقات فراغت جوانان در این مکان پر شود زیرا اوقات فراغت بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز است.

در این جلسه همچنین برنامه های پیشنهادی هفته ازدواج از جمله برگزاری نمایشگاه ازدواج و خانواده، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری جشنواره ازدواج و تشکیل و ثبت مجمع خیرین ازدواج استان از سوی دبیرخانه مطرح شد که مورد تصویب اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا