Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4911 ۱۳۹۶/۰۵/۲۸   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف 650 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون 650 میلیارد و 178 میلیون ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در گفت و گویی افزود: این میزان کالای قاچاق کشف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 403 درصد بیشتر است.

وی اضافه کرد: این میزان افزایش کشفیات نشان از تلاش شبانه روزی نیروهای اتنظامی استان است که در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت شامل سیگار، پارچه، البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، چای، قطعات یدکی خودرو و داروهای غیر مجاز است.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین نیروهای انتظامی 208 متهم به قاچاق را در استان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: برای مبارزه با قاچاق 888 فقره عملیات در این استان انجام شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش یافته است.

سردار اصلانی افزود: در این مدت 6 شبکه قاچاق نیز شناسایی و متلاشی و 514 دستگاه انواع خودرو که در قاچاق مورد استفاده قرار می گرفت، توقیف شد.

وی ادامه داد: امروز کالای قاچاق تولید داخلی را تهدید کرده و اشتغال نیز در گرو عدم استفاده از کالای خارجی است.

بیش از 39هزار عدد قرص غیرمجاز و 2 کیلوگرم تریاک در میاندوآب کشف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: 39 هزار و 844 عدد قرص غیر مجاز و 2 کیلوگرم تریاک در میاندوآب کشف و 2 نفر متهم در این ارتباط دستگیر شدند.

سرهنگ حسن شیخ نژاد در گفت و گویی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند، در یک عملیات، محموله قرص های غیرمجاز را در محورهای مواصلاتی میاندوآب کشف و ضبط کنند.

وی اظهار کرد: در این عملیات، ماموران انتظامی به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک و با توقف آن تعداد 39 هزار و 884 عدد قرص غیرمجاز را کشف و توقیف کردند.

سرهنگ شیخ نژاد اضافه کرد: ارزش ریالی این محموله غیرمجاز یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد شده است.

وی گفت: 2 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک نیز از یک فرد در میاندوآب کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه اظهار کرد: در این 2 عملیات یک دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه موتور سیکلت توقیف و مراتب پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

به گفته سرهنگ شیخ نژاد مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی در سال جاری است.

به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب یکی از محل های گذر کالاهای قاچاق از مناطق مرزی جنوب آذربایجان غربی و استان کردستان به شمار می رود.

سارقان حرفه ای اقلام داخل ماشین در بوکان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بوکان گفت: با تلاش ماموران آگاهی سارقان حرفه ای که از داخل ماشین اقدام به سرقت پول و اقلام از شهروندان می کردند در بوکان دستگیر شدند.

سرهنگ مجید محبعلی روز شنبه در گفت و گویی از شناسایی و دستگیری 2نفر سارق حرفه ای خبر داد و افزود: به دنبال مراجعات و شکایت های مردمی به پلیس مبنی بر سرقت وجوه نقدی و لوازم شخصی از داخل خودروهای شهروندان موضوع در صدر برنامه های نیروی انتظامی شهرستان بوکان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و مطالبات مردمی، پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی و همکاری مردم بوکان و بررسی موضوع، سرقت ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محبعلی افزود: بر این اساس پلیس توانست محل اختفا تعداد 2 نفر از سارقان حرفه ای را که با این شیوه اقدام به سرقت وجوه نقدی شهروندان از داخل خودروهای شخصی می کردند را در یکی از شهر های استان مجاور شناسایی و آنان را دستگیر کند.

وی در خصوص شیوه های این سارقان اضافه کرد: این سارقان با مراجعه به شعب بانک ها در بوکان و شهرستان های همجوار شهروندان را زیر نظر گرفته و کسانی که اقدام به اخذ وجوه نقدی از بانک می کردند را شناسایی می کردند.

فرمانده انتظامی بوکان افزود: سارقان افرادی را که با وجوه نقد از بانک خارج می شدند شناسایی و هنگام توقف این افراد با استفاده از غفلت شهروندان و در یک فرصت مناسب وجوه نقدی و سایر اقلام با ارزش را سرقت می کردند.

سرهنگ محبعلی گفت: سارقان برای دستیابی به اهداف خود از 2 دستگاه موتور سیکلت و 2 دستگاه خودروی وانت پیکان و پژو 405 استفاده می کردندکه با تلاش عوامل انتظامی وسایط نقلیه آنها نیز توقیف شده است.

وی بیان کرد: سارقان دستگیر شده به سرقت در شهرهای بوکان، میاندوآب، شاهین دژ، بناب و ملکان اعتراف کرده اند و روندبازجویی تحقیقات ادامه دارد.

سرهنگ محبعلی از مردم خواست در صورتی که اموال و وجوه نقدی شهروندان از شهرستان های ذکر شده بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته در اولین فرصت به پلیس آگاهی و کلانتری 11 بوکان مراجعه کنند.

وی در خاتمه به هموطنان گرامی توصیه کرد از حمل و نگهداری وجوه نقد در خودرو های شخصی که احتمال دارد توسط افرادی مورد سرقت واقع شوند خودداری کنند و در صورت وقوع مسائلی از این قبیل به سرعت موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا