اخبار
کد خبر : 4909 ۱۳۹۶/۰۵/۲۷   

خیلی از مناطق ارومیه مسجد ندارند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خیلی از مناطق شهر مسجد ندارند، اگر امکانات دیگر شهری در منطقه باشد ولی مسجد و پایگاه توحیدی در آنجا نباشد مسئولین شهری فردای قیامت مسئول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: بعضی از اعمال در دنیا باعث عذاب انسان و بعضی از اعمال باعث راحتی انسان در عالم برزخ می شود، از جمله اعمالی که انسان را از عذاب قبر نجات می دهد نماز شب است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که در آن مردم را به نماز شب دعوت می کند، افزود: حضرت می فرمایند: "نماز شب را از دست ندهید هیچ مومنی نیست که آخر شب از خواب برخیزد و هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخواند و در قنوت نماز وتر هفتاد مرتبه استغفار نماید مگر اینکه خداوند او را از عذاب قبر نجات می دهد".

قریشی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) افزود: از جمله اعمالی که انسان را از عذاب قبر نجات می دهد علاوه بر نماز شب، خواندن نمازهای یومیه به جماعت، خواندن سوره الحاکم التکاثر هنگام خواب است و ثواب نماز جماعت بی نهایت است، آن کسی که اهل نماز جماعت باشد و با این حال از دنیا برود عذاب قبر و شدت عذاب آخرت از او برداشته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود با نعمت شمردن مریضی گفت: انسان باید مریضی را نعمت الهی بداند و هنگام مریضی زیاد غصه نخورد و صبر را به خود و خانواده هنگام مریضی تلقین نماید تا تحمل مریضی برایشان راحت تر شود.

وی در ادامه به روایتی امام سجاد (ع) اشاره کرد و افزود: مومن وقتی مریض می شود ملائک الهی اعمالی که مومن در هنگام سلامتی انجام می داد در هنگام مریضی برای او ثبت می کنند و علاوه بر آن اعمال خوب دیگری را در نامه اعمالش ثبت می کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به ایران، گفت: امام خمینی در آن زمان از دنیا رفته بود اما این سخن امام به یادگار مانده است: "اگر اسراء روزی آزاد شدند و به میهن بازگشتند سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی به فکر شما بود".

وی افزود: اسراء در مقابل سختی ها و مصائب صبر و استقامت کردند، هر کس در دین خداوند استقامت کند ملائک خداوند مدام نازل شده و کمک می کنند و به آن ها هم در دنیا و هم آخرت کمک می کنند، لذا این آزادگان افتخار کشور و نظام جمهوری اسلامی شدند و ما باید احترام و عزت آن ها را حفظ کنیم و همیشه باید با عزت زندگی نمایند و همیشه به آن ها به عنوان قهرمان نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: شیطان همیشه می خواهد ذخیره معنویت و عبودیت انسان را از دست او بگیرد و لذا اسراء که چنین ذخیره معنوی دارند مواظب باشند که شیطان این ذخیره را مفت از آن ها نگیرد.

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به 30 مردادماه سالروز تخریب مسجد الاقصی، روز جهانی مسجد، ادامه داد: در 20 اوت رژیم غاصب اسرائیل مسجد الاقصی را به آتش کشیدند و 1500 متر از این مسجد در آتش سوخت، جمهوری اسلامی به وزراء خارجه کشورهای اسلامی پیشنهاد داد که این روز، روز جهانی مسجد باشد.

وی افزود: مسجد محل توحید، عبادت و دین است، خداوند متعال و ائمه (ع) برای هیچ محلی به اندازه مسجد اهمیت قائل نشده اند؛ اهمیت مسجد و کسانی که مسجد را آباد می کنند خیلی زیاد است بقدری که پیامبر می فرمایند: "هرکس مسجدی بنا کند خداوند برای او در بهشت قصری بنا می کند".

امام جمعه ارومیه در ادامه با توصیه ای به شهردار محترم و شورای شهر در رابطه با ساخت مسجد، افزود: خیلی از مناطق شهر هست که مسجد ندارند، اگر امکانات دیگر شهری در منطقه باشد ولی مسجد و پایگاه توحیدی در آنجا نباشد فردای قیامت مسئول هستند، لذا غفلت از این موضوع قابل قبول نیست؛ این وظیفه مسئولین شهر و مردم است که با همکاری هم مسجد بسازند.

قریشی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزراء پیشنهادی دولت، گفت: نمایندگان مجلس در رای اعتماد به وزراء اولین مسئله ای که در نظر می گیرند خداوند و رضایت خداوند باشد، فردای قیامت در نزد خداوند پاسخگو خواهند بود، اگر رضایت خداوند را در نظر نگیرند این رای، رای شیطانی است.

وی افزود: اگر رای اعتماد بخاطر حزب، گروه و دسته باشد هر چه در کار وزیر کم کاری و عدم آشنایی باشد، نمایندگانی که با او رای داده اند در گناه او شریک می شوند و بالعکس اگر رای به خاطر صلاحیت باشد هر چه وزیر کار خیری انجام دهد نمایندگان مجلس در اجر و پاداش آن کار شریک می شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا