اخبار
کد خبر : 4906 ۱۳۹۶/۰۵/۲۵   

به دنبال خلق آثار جدید در حوزه دفاع مقدس هستیم

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایحان غربی با بیان این‌که به دنبال خلق آثار جدید در حوزه دفاع مقدس هستیم، گفت: تولید کنندگان و ناشران آثار دفاع مقدس باید توسط مسئولان حمایت شوند تا انگیزه بیشتری برای تولید داشته باشند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام محمدباقر کریمی در سومین جلسه کمیته تدوین و نشر کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی اظهار داشت: 100 جلد کتاب از آثار دفاع مقدس به منظور حمایت از ناشران و مولفان حوزه دفاع مقدس در کنگره 12 هزار شهید استان منتشر می شود.

وی افزود: برای برگزاری مطلوب کنگره ملی ۱۲ هزار شهید، نیازمند حمایت از تدوین آثار نویسندگان و ناشرین در حوزه دفاع مقدس و نمایشگاه های کتاب با محوریت دفاع مقدس هستیم.

کریمی تصریح کرد: در یک سال گذشته کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس در آذربایجان غربی تالیف شده اند، توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار گرفته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دیگر برنامه های کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: نمایشگاه بازی های رایانه ای در ۲۰ شهریور و همچنین نمایشگاه سراسری کتاب در ۲۸ شهریور سال جاری به میزبانی ارومیه برگزار می شود که در این دو نمایشگاه برای حمایت از فعالان فرهنگی دفاع مقدس غرفه خاص برای ناشرین و فعالان دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

کریمی در ادامه سخنان خود بنیاد شهید، نیروی انتظامی، دانشگاه های پیام نور و آزاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بخشی از سازمان های حامی و برگزار کننده کنگره ملی ۱۲ هزار شهید عنوان کرد.

وی بیان کرد: تخمین زده شده است ۲۰۰ هزار نفر از نمایشگاه سراسری کتاب و نمایشگاه بازی های رایانه ای بازدید کنند که فرصت مناسبی برای معرفی و آشنایی مردم با یادواره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: فضاسازی شهر برای نصب المان و بنر های این کنگره از 26 مرداد ماه سال جاری شروع می شود.

وی گفت: امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی، مرهون جانفشانی و رشادت های شهدا و ایثارگران است که با فداکاری، شجاعت و ازخودگذشتگی از کیان انقلاب اسلامی صیانت نمودند؛ فلذا وظیفه ماست که ضمن تداوم راه شهدا و آرمان های والای آنان، در جهت تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بیش از پیش تلاش کنیم و گام برداریم.

 وی اضافه کرد: امروز لازم است این روحیه و فرهنگ استقامت و پایداری و فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های جوان‌تر تبیین و تشریح شود.

دبیر ستاد کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: در جلسات متعدد که با حضور کمیته های ستاد یادواره  ملی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید برگزار شد، برنامه های اجرایی به دو گروه برنامه ها با اولویت یک و برنامه ها با اولویت ۲ تقسیم شد.

جبرئیل هوشمند، ادامه داد: هدف از قالب بندی برنامه های اجرایی ستاد یادواره بزرگداشت شهدا، پیش بینی توان اعتبار تخصیص یافته برای هر برنامه بوده است.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی در زمینه نشر و تدوین کتاب دفاع مقدس، موجب تبیین فرهنگ گرامی داشت شهدا و آشنایی مردم آذربایجان غربی با کنگره ملی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان می شود.

هوشمند اظهار کرد: اقداماتی که در کمیته تدوین و نشر این کنگره انجام می‌شود عبارت از برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقات کتاب خوانی با کتاب‌های تولیدی دفاع مقدس استان آذربایجان غربی، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری، عکاسی، نقاشی و شعر و داستان در حوزه کودک و نوجوان، تولید و توزیع کتاب با موضوع دفاع مقدس، تدوین و تألیف کتاب نقش استان در دفاع مقدس، سرگذشت پژوهی شهدای استان، تدوین کارنامه عملیات استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس، چاپ کتاب خاطرات شفاهی فرماندهان استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: تألیف و چاپ کتاب داستان با موضوع شهدای شاخص، تألیف و چاپ کتاب شعر در موضوع دفاع مقدس و شهدا، چاپ نشریه با موضوع شهدای استان آذربایجان غربی، چاپ سالنامه و تدوین کتاب جامع شهدای روحانیون استان نیز از فعالیت‌های جنبی کنگره است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا