اخبار
کد خبر : 4899 ۱۳۹۶/۰۵/۲۳   

افتتاح چهار شرکت دانش بنیان امسال در آذربایجان غربی/هفت پروژه عمرانی در استان اجرا می شود

 

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: چهار شرکت دانش بنیان امسال در استان راه اندازی می شود.

به گزارش نای قلم، امامعلی عاشری در جمع خبرنگاران در خصوص کارآفرینی و ارتباط با صنعت اظهار داشت: سه مرکز رشد در ماکو با همکاری منطقه آزاد ماکو، مهاباد و میاندوآب راه اندازی شده است.

وی افزود: چهار کارگاه آموزشی کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان در مراکز ارومیه، مهاباد، میاندوآب و ماکو برگزار شده است.

عاشری از تجهیز مراکز آزمایشگاهی علوم پایه و فنی و مهندسی در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: این آزمایشگاه ها قابل رقابت با مراکز آزمایشگاه های دانشگاه های سراسری و آزاد هستند و دانشگاه پیام نور با خرید تجهیزات آزمایشگاهی گام بلندی در ارئه خدمات آموزشی به دانشجویان برداشته است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی افتتاح شده در دولت تدبیر و امید، بیان کرد: در مجموع هفت پروژه در مراکز ارومیه٬ ماکو٬ شاهین دژ٬ خوی٬ نقده٬ بوکان و میاندوآب شامل سوله ورزشی٬ سوله کارگاهی، مجتمع فرهنگی و ساختمان آموزشی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان اجرا شده است.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی در هفته دولت امسال سوله ورزشی در ماکو و مجتمع فرهنگی در خوی افتتاح می شود که پروژه ماکو 95 درصد و خوی 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ارزش ریالی پروژه های در دست اقدام را یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد.

عاشری همچنین اضافه کرد: ساختمان آموزشی مرکز میاندوآب با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی بوکان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از 25 نشریه علمی فرهنگی در سطح استان به فعالیت می پردازند، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات خارجی را ۴۴۸ مورد، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات داخلی دارای نمایه معتبر را 307 مورد، مقالات ارائه شده در همایش های داخلی را یک هزار و 70 مورد، مقالات ارائه شده در همایش های خارجی را 23 مورد، کتب تالیفی را ۱۱۵ مورد، کتب ترجمه ای را ۲۴ مورد و طرح های برون دانشگاهی را 22 طرح اعلام کرد.

عاشری همچنین از موافقت نامه نهایی برای راه اندازی مرکز انتقال فن آوری های پیشرفته در پیام نور ماکو با منطقه آزاد ماکو خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی ادامه داد: دانشگاه پیام نور استان در هر ماه یک کرسی آزاداندیشی را در مراکز اجرا می کند.

عاشری گفت: 23 هزار نفر دانشجوی فعال در 18 مرکز واحد استان مشغول تحصیل هستند و 39 رشته کار‌شناسی و ارشد در ارومیه٬ خوی٬ بوکان٬ مهاباد٬ اشنویه میاندوآب دایر است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی یادآور شد: ثبت نام بدون کنکور کار‌شناسی ارشد توسط سایت سنجش از 19 مرداد تا 23 این ماه آغاز شده است.

عاشری اضافه کرد: دانشگاه پیام نور در پایان هر سال دانش آموختگان خود را برای شرکت در اردوهای راهیان نور با همیاری سپاه شهدا انقلاب اسلامی  و بسیج دانشجویی استان اعزام می کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا