اخبار
کد خبر : 4895 ۱۳۹۶/۰۵/۲۳   

قدمت بسیاری از بیمارستان های دولتی مربوط به دهه 30 و 40 است

 

دربحث تاب آوری ساختمان هایی که به مردم خدمات عمومی درمواقع بحران به مردم ارایه می دهند و موضوع پدافند غیرعامل، به طورقطع بیمارستان ها درخط اول قرارداشته و به عنوان مناطق ویژه باید در دستور ستادهای بازسازی و مقاوم سازی آنها قرار گیرد.

به گزارش نای قلم، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اعلام این مطلب گفت: طبق بررسی های انجام شده قدمت بسیاری از بیمارستان های دولتی مربوط به دهه 30 و 40 است.

همایون هاشمی افزود: بیمارستان ها به لحاظ مقاومت در برابر زلزله شرایط مناسبی ندارد.

وی با تاکید براینکه نوسازی بیمارستان های فرسوده را باید درطی 3 سال آینده انجام داد، افزود: نوسازی برخی بیمارستان  ها باید توسط بخش غیردولتی انجام شود، اما نوسازی بیمارستان های دولتی باید با اختصاص منابع و اعتبارات لازم از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد؛ البته بودجه ای برای این موضوع درطرح تحول سلامت دیده نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه در طی چهار سال گذشته نگاه عمرانی و ارزش افزایی به ثروت و منابع ملی درمعرض توجه نبوده است، افزود: از بیمارستان ها به عنوان یک ثروت ملی و عمومی حمایت شده و درصورت بی توجهی خسارت ها در زمان وقوع بحران افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا