Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4893 ۱۳۹۶/۰۵/۲۳   

اشرافیت کامل به مرزها داریم/ از طرف ایران مشکل امنیتی وجود ندارد

 

در ماه ژانویه، رجب طیب اردوغان از برنامه ترکیه برای ساخت دیوار مرزی با ایران و عراق همانند دیواری که به طول 911 کیلومتر در مرز این کشور با سوریه در حال ساخت است، خبر داد.

به گزارش نای قلم، نهادهای ترکیه در راستای تقویت امنیت در حال ساخت دیوار مرزی خود با ایران به عرض دو متر و ارتفاع سه متری هستند.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: ساخت دیوار مرزی توسط کشور ترکیه تاثیری برای کشور ایران ندارد چرا که مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن است و اشرافیت کامل به مرزهای خود داریم.

سردار ناصر اصلانی در این نشست که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: تمام سلاح ها و مشروبات الکلی خارجی که کشف می کنیم از طریق کشور ترکیه وارد می شود.

وی با تاکید به اینکه از طرف ایران مشکل امنیتی وجود ندارد، متذکر شد: در راستای ایجاد امنیت در مرزها کارهای بزرگ و اقدامات بازدارنده خوبی از سوی ایران انجام گرفته است به طوری که ورود مشروبات الکلی به کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است.

راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک در استان

فرمانده انتظامی آذربایجان‌ غربی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک در استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا در حال تامین زیرساخت ها هستیم و بیش از ۹۰ درصد کار آن انجام شده و در هفته ناجا افتتاح می شود.

اصلانی ادامه داد: به منظور پوشش امنیتی مناسب و به موقع در مناطق حادثه خیز و محل های نیازمند، پاسگاه سیار راه اندازی می شود که مطالعات انجام شده و امکانات اولیه آماده شده است و هفته ناجا فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گفته وی تعداد پاسگاه های سیار در مرکز استان و شهرستان ها توسعه می یابد.

افزایش ۴۷ درصدی وقوع جرم در فضای سایبری

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش ۴۷ درصدی وقوع جرم در فضای سایبری خبر داد و افزود: 346 پرونده به پلیس فتا ارجاع شده که ۹۷ درصد منجر به کشف و دستگیری شده است.

اصلانی خاطرنشان کرد: با افتتاح پلیس فتا از سال 90، 10 استان معین برای آزمایشگاه های کشور در نظر گرفته شد که آزمایشات مربوط به موبایل و هارد استان ما در آزمایشگاه تبریز انجام می شد.

وی اضافه کرد: خرداد ماه امسال با حمایت های ناجا آزمایشگاه فنی و تخصصی با تجهیزات کامل در استان افتتاح شد و آزمایشات مربوط به موبایل و هارد در این آزمایشگاه انجام می گیرد.

کشف پنج تن و ۱۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از کشف پنج تن و ۱۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی چهارماهه سالجاری توسط انتظامی استان خبر داد.

اصلانی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد دارد افزود: در این راستا ۲۷ باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شده است.

وی ادامه داد: همچنین  در چهار ماهه امسال ۲۶۶ هزار و ۷۰۹ مورد تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که ۱۵۸ هزار و ۸۹۱ مورد آن مشاوره و راهنمایی بوده است.

اصلانی با بیان اینکه در این مدت ۱۸ هزار و ۶۱۵ نفر دستگیری داشتیم که این افزایش نشان دهنده اهتمام پلیس و فعالیت شبانه روزی پلیس استان است افزود: در مورد سرقت ، ۵ درصد کاهش سرقت های مهم را داریم و ۶۸ درصد شاهد کاهش کیف قاپی هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در خصوص دستگیری افراد مالخر ۱۱ درصد افزایش داریم که ۴۹ میلیارد ریال اموال مکشوفه از سارقین در استان جمع آوری و به مالباختگان و صاحبان اصلی آنها تحویل داده شد.

کشف ۹۳ درصد از پرونده های جعل

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از پرونده های جعل و ۸۸ درصد از پرونده های کلاهبرداری کشف شدند، گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای فعال سازی قرارگاه مبارزه با قاچاق حدود ۶۵۰ میلیارد و ۱۷۸ میلیون ریال ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه توسط پلیس استان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۳ درصد افزایش را داریم .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا