اخبار
کد خبر : 4888 ۱۳۹۶/۰۵/۲۲   

قیمت مرغ تا یک ماه آینده کاهش می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به روند کاهش نسبی دمای هوا، قیمت مرغ تا یک ماه آینده کاهش می یابد.

اسمعیل کریم زاده در سومین جلسه کمیسیون تنظیم بازار که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و سایر اعضای این کمیسیون در سالن شهید نیکخواه برگزار شد، با بیان اینکه 3.7 درصد از گوشت مرغ کشور در آذربایجان غربی تولید می شود، ادامه داد: تولید گوشت مرغ در کشور 2 میلیون و 100 هزار تن است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی، 79 هزار تن از این ظرفیت در آذربایجان غربی تولید می شود.

وی با بیان اینکه 723 واحد مرغ کوشتی در سطح استان فعالیت می کنند، اظهار کرد: نیاز استان به گوشت مرغ برابر برآوردها و بررسی های انجام یافته از 4200 تا 4800 تن در سال و نیاز روزانه استان به گوشت مرغ 140 تا 160 تن است.

کریم زاده گفت: میزان تولید گوشت مرغ در استان در 4 ماهه سال جاری، 5 هزار و 900 تن پیش بینی می شد که با گرم شدن هوا، به 5 هزار و 300 تن رسید. همچنین در این مدت 12 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 6 درصد رشد بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه متوسط قیمت مرغ زنده در 4 ماه اول سال گذشته 4 هزار و 200 تومان بود، ادامه داد: در مدت مشابه سال جاری این رقم به 4 هزار و 950 تومان رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش قیمت 5 درصدی مرغ زنده را شاهد بودیم. همچنین میانگین قیمت مرغ پرکنده در 4 ماه اول سال گذشته 6 هزار و 550 تومان بود که در مدت مشابه سال جاری به 6 هزار و 950 تومان رسیده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر قیمت مرغ از 7800 تا 8200 تومان است، اضافه کرد: این قیمت نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

کریم زاده با اشاره به علت افزایش قیمت مرغ در روزهای گذشته، اظهار کرد: گرمای کم سابقه دما در تابستان امسال باعث شد میزان برداشت مرغ از واحدهای تولیدی 600 تن کاهش یابد. همچنین کاهش چشمگیر جوجه ریزی، افزایش قیمت جوجه و طولانی تر شدن فرایند وزن گیری در واحدهای مرغ استان به دلیل گرمای هوا از دیگر دلایل افزایش مرغ در روزهای گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برابرپیش بینی ها تا یک ماه آینده وضعیت قیمت مرغ کاهش می یابد، گفت: با وجود تزریق مرغ منجمد به بازار با قیمت 5300 تا 5600 تومان، مردم تمایلی به خرید مرغ منجمد ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در تولید تخم مرغ از استان هایی هستیم که مجوزهای لازم را گرفته ایم و در تلاش برای افزایش ظرفیت مرغداری های تخم گذار و صدور مجوزهای جدید هستیم.

کریم زاده با بیان اینکه مصرف سرانه در کشور 10 کیلو گرم است، اظهار کرد: در آذربایجان غربی سالانه 31 هزار تن تخم مرغ مورد نیاز است که در حال حاضر 11 هزار تن در داخل استان تولید داریم و 20 هزار تن را از سایر استان ها وارد می کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا