اخبار
کد خبر : 4880 ۱۳۹۶/۰۵/۱۹   

اخبار سلامت در شهرستان ها

فداکاری و شجاعت یکی از پرسنل خدماتی بیمارستان امام ارومیه

فداکاری و شجاعت یکی از پرسنل خدماتی بیمارستان، نجات بخش بیماری شد.

به گزارش نای قلم، خدیجه مخدومی نفرولوژیست بخش پیوند کلیه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ارومیه گفت: بیمار خانم 39 ساله که در تاریخ 24 تیر ماه سال جاری تحت عمل جراحی پیوند کلیه از اهداء کننده مرگ مغزی قرار گرفته و تحت درمان دارویی بوده است، با توجه به زمینه اضطراب، استرس شدید و افسردگی و مدت 25 روز دوری از خانواده و مصرف داروهای ایمونو ساپره سیو، روز سه شنبه 17 مرداد ماه  قصد پرت کردن خود از پنجره اتاق بستری واقع در طبقه سوم بیمارستان را داشت که با اقدام شجاعانه حسین امامی یکی از پرسنل خدمات بخش با مهار فیزیکی بیمار از پشت سر  و دخالت مامورین انتظامی از عارضه سقوط پیشگیری گردید و هم بیمار و هم خدمه بخش به سلامت نجات یافتند.

بلافاصله مشاوره روانپزشکی اورژانسی و اقدامات درمانی لازم بر روی بیمار انجام یافت.

مخدومی در پایان اضافه کرد: نشر مطالب کذب در مورد علت این حادثه تحت عنوان «عدم رسیدگی به بیمار» در برخی رسانه ها دور از انصاف است.

راه اندازی نوبت دهی تلفنی در بیمارستان سردشت

نوبت دهی تلفنی جهت تسریع در روند امورات مراجعین به بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت، راه اندازی شد.

به گزارش نای قلم، مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سردشت در گفت و گویی گفت: با عنایت به بعد مسافت درمانگاه تخصصی بیمارستان از مرکز شهر وبه منظوررفاه حال بیماران ومراجعین ،صرفه جویی دروقت، هزینه، اجرای طرح صیانت از حقوق شهروندی وتکریم مراجعه کنندگان، نوبت دهی تلفنی برای اولین بار درمحل درمانگاه تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت راه اندازی شد.

خسرو علیزاده در ادامه افزود: از آنجایی که تعداد مراجعه کنندگان به تخصص های داخلی، زنان و زایمان، ارتوپدی و چشم پزشکی بیش ازحد معمول میباشد، لذا تصمیم گرفته شد به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم گرانقدر از مورخه 15 مرداد سال جاری نوبت دهی تلفنی در محل درمانگاه تخصصی بیمارستان سردشت راه اندازی شود.

علیزاده در ادامه در خصوص نوبت دهی تلفنی افزود: بیماران و همراهان می توانند جهت نوبت گرفتن و دریافت سایر اطلاعات از روز شنبه لغایت چهارشنبه از ساعت 10الی 12 ظهر در نوبت صبح و 16 الی 18 در نوبت عصر با شماره تلفن 44338848 تماس حاصل نمایند.

ضمناً در سایر تخصص های دیگر به دلیل کم بودن تعداد مراجعین، نوبت دهی به صورت حضوری و تماس بیماران و مراجعه کنندگان پذیرش خواهند شد.

علیزاده در پایان گفتگو از راه اندازی نوبت دهی اینترنتی در درمانگاه تخصصی در حال اتمام مرکزشهر خبر داد و گفت: با افتتاح این درمانگاه تخصصی در آینده نزدیک این امر نیز محقق می شود.

گفتنی است بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت با 125 تخت مصوب در پنج کیلومتری شهر سردشت واقع شده است که درمانگاه تخصصی با حضور 18 تخصص نسبت به ارائه خدمات تخصصی به شهروندان و مراجعین خدمات ارائه می دهد.

راهنمایی مادران برای تغذیه با شیر مادر

کلاس آموزشی راهنمای مادران برای تغذیه با شیر مادر تشکیل شد.

در راستای گرامیداشت هفته جهانی شیر مادر، کلاس آموزشی راهنمای مادران برای تغذیه با شیر مادر در شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوط برگزار و به مادران موفق در شیردهی  به قید قرعه هدایایی اهداء شد.

نوری از کارشناسان واحد سلامت در مورد اهمیت شیر مادر گفت: شیر مادر حاوی مواد مغذی بسیار است که جایگزین ندارد و کودک را در برابر بیماریهای مختلف همچون بیماریهای تنفسی، اسهال، بیماریهای عفونی، دیابت و چاقی ایمن می سازد همچنین شیر مادر باعث تکامل سیستم ایمنی کودک شده و حاوی آنتی بادی می باشد. شیر مادر نسبت به بقیه شیرها قابل هضم تر و  شیر دهی باعث کاهش وزن مادر بعد از زایمان می شود.

وی در ادامه به مضرات تغذیه مصنوعی اشاره و در راستای نحوه ذخیره شیر دوشیده شده مادر مطالبی ارائه کرد.

در طی این مراسم از کلیه مادران موفق در امر شیردهی تحت پوشش واحدهای بهداشتی  با اهداء  کادو تقدیر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا