اخبار
کد خبر : 4878 ۱۳۹۶/۰۵/۱۹   

افزایش ۲۵ درصدی تولیدات خشکبار در آذربایجان غربی

 

 مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولیدات خشکبار در استان ، بر اهمیت و ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، پرویز تومرائی در خصوص تولید و فراوری میوه جات خشک در این استان اظهارکرد: گسترش صنعت خشک کنی می تواند موجب ارتقاء سطح بهره وری، ایجاد ارزش افزوده ، افزایش درامد بهره برداران ، افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و در نهایت تحقق توسعه اشتغال شود.

تومرائی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون تن انواع میوه و کشمش در این استان و ماهیت فساد بذیری سریع آنها خاطرنشان کرد: در سال 95 حدود 8 هزار تن خشکبار از انواع میوه و کشمش در استان آذربایجان غربی تولید شده است بیش بینی میشود این رقم در سال جاری به 10 هزار تن افزایش یابد.

این مسئول افزود: عمده تولید کنندگان خشکبار در شهرستان های ارومیه، اشنویه، خوی، میاندواب و سلماس حضور دارند.

وی ادامه داد:مجوز های صادر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای بهره برداری از طرح های خشک کنی تا کنون در حدود 57 واحد بوده است که تعداد 7 واحد از این طرحها به بهره برداری رسیده است .

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان افزود: آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید محصولات زراعی کشور است که رتبه اول سطح زیر کشت تولید سیب را دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا