اخبار
کد خبر : 4872 ۱۳۹۶/۰۵/۱۷   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف کالای قاچاق یک میلیارد ریالی در ماکو

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران پلیس ماکو از یک کامیون کالاهای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون ریال کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی افزود: ماموران انتظامی شهرستان ماکو حین گشت زنی در محور ماکو به بازرگان به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی ماموران انتظامی از کامیون توقیفی هفت هزار و 280 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، پنج هزار و 988 قرص غیرمجاز و 195 ثوب البسه قاچاق که به طرز ماهرانه ای در زیر بار جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را یک میلیارد و 350 میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی این استان در سال جاری است.

دستگیری 9 نفر در زمینه جعل و کلاهبرداری در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به دستگیری 9 نفر در زمینه جعل و کلاهبرداری در این استان، گفت: هشت فقره پرونده به ارزش 670 میلیون ریال در این زمینه تشکیل شده است.

سرهنگ سامان غنی زاده در گفت و گویی با اشاره به افزایش 21.5 درصد کشف جعل در این مدت، افزود: وقوع جعل نیز 47.7درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: کشف کلاهبرداری نیز در این مدت 3.4 درصد و وقوع کلاهبرداری نیز حدود 6/6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: حدود 31.6 درصد از کل پرونده ها مربوط به جعل اسناد و اوراق بهادار، 22.7 درصد مربوط به جعل مدارک شناسایی و هویتی، 15.8 درصد مربوط به جعل اسناد مالکیت و مابقی مربوط به سایر موارد است.

سرهنگ غنی زاده به رتبه بندی کلاهبرداری اشاره کرد و افزود: خرید و فروش مال غیر (املاک و وسائط نقلیه و ... ) با 48 درصد، امور بازرگانی و تجاری با 29 درصد و انواع اجاره ها با 18 درصد به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

دستگیری 6 نفر سارق و مالخر در ارومیه

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: 6 نفر سارق و مالخر در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ حسین صمدپور در گفت و گویی افزود: در پی چندین فقره سرقت خودرو و محتوای خودرو در این شهرستان موضوع به سرعت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی کلانتری 14 ارومیه با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم موفق شدند چهار نفر از سارقان را در خصوص این پرونده ها شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: ماموران با زیر نظر گرفتن سارقان آنها را شب گذشته حین سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: متهمان در بازجویی های خود به 12 فقره سرقت خودرو و محتویات خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ صمد پور افزود: در این رابطه چهار نفر سارق به همراه 2 نفر نیز مالخر دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

دستگیری 208 متهم به قاچاق در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در چهار ماه نخست امسال 208 متهم به قاچاق در استان دستگیر شده است.

سرهنگ سامان غنی زاده در گفت و گویی افزود: برای مبارزه با قاچاق 888 فقره عملیات در استان انجام شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این عملیات ها یک میلیون پاکت انواع سیگار خارجی، 100 هزار و 338 ثوب انواع البسه و روسری خارجی، 44 هزار و 300 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، یک هزار و 58 کیلوگرم چای خارجی، 157 هزار و 162 لیتر فرآورده های نفتی، 712 دستگاه انواع گوشی موبایل، یک میلیون و 735 هزار قلم انواع داروی قاچاق و 63 دستگاه خودروی خارجی کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: در این رابطه 6 شبکه قاچاق شناسایی و متلاشی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 129 میلیارد و 324 میلیون ریال برآورد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 403 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ غنی زاده بیان کرد: در این رابطه 514 دستگاه انواع خودرو که در امر کالای قاچاق مورد استفاده قرار می گرفت، توقیف شد.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا