اخبار
کد خبر : 4860 ۱۳۹۶/۰۵/۱۵   

راه اندازی زیرساخت های پژوهشی در دانشگاه آزاد واحد ارومیه

 

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: زیرساخت های پژوهشی در  دانشگاه آزاد واحد ارومیه راه اندازی شده است.

به گزارش نای قلم، پژمان محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه آزمایشگاه های همکاری دانشگاه آزاد با نام "ساها" ایجاد شده است.

وی افزود: این سامانه امکان استفاده همه دانشجویان واحدهای دیگر شهرهای استان را از آزمایشگاه های واحد ارومیه فراهم می آورد که این اتفاق به توسعه امر پژوهشی دانشجویان کمک می کند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان توضیح داد: ساها به عنوان طرح بزرگ ملی دانشگاه آزاد برای تحقق عدالت پژوهشی با هدف استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد استان برای محققان خارج از دانشگاه آزاد راه اندازی شده است.

وی از اخذ مجوز مرکز تحقیقات روان‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: مجوز دو مرکز پژوهشی در دانشگاه آزاد استان از جمله مرکز محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی و مرکز تحقیقات آیتن و ماکروویو تا آغاز سال تحصیلی جدید نیز اخذ می‌شود و تا کنون 80 درصد از اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته محمدی مجله تخصصی دامپزشکی اولین مجله تخصصی واحد ارومیه به زودی چاپ و توزیع می شود.

پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه آزاد ارومیه

معاون آموزشی دانشگاه آزاد ارومیه از پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه آزاد ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، علیرضا بنیادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در واحد ارومیه در برخی رشته ها بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می کنیم که دانشجویان می توانند برای ورود به دانشگاه به سایت سنجش و دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

وی افزود: دانشجویان ثبت نام کننده می‌توانند از اول مهر به تحصیل در رشته‌های انتخابی خود مشغول شوند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد ارومیه اضافه کرد: رویکرد فعالیت های معاونت آموزشی گسترش تصحیلات تکمیلی، کیفی‌سازی و اصلاح ساختار سازمانی است.

به گفته بنیادی امسال در رشته دکتری و در واحد ارومیه، دو هزار و 500 دانشجو را در رشته دکتری پذیرش و از ۴۰۰ نفر مصاحبه عملی در ۱۶ رشته به عمل آمد.

توسعه خدمات رفاهی، اولویت دانشگاه آزاد ارومیه

کیوان فرزاد معاون عمرانی دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به ایجاد فضاهای مناسب در این واحد گفت: دانشگاه آزاد ارومیه از لحاظ ساختمان ها و زمین ها، بالغ بر ۹۰ هکتار و بالغ بر ۷۰۰۰۰ مترمربع فضای سرپوشیده در ۶ فاز مختلف در حال ارائه حدمات است.

وی اضافه کرد: اهتمام دانشگاه اکنون، توسعه خدمات رفاهی است و طی برنامه ریزی های آتی، تامین زمین های ورزشی و توسعه پارکینگ های دانشجویی در اولویت خواهد بود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد ارومیه خاطر نشان کرد: تمامی بررسی های لازم برای کاهش ترافیک و مشکلات پارکینگ دانشجویان صورت گرفته و امیدواریم با انجام اصلاحات لازم و تعبیه پارکینگ مناسب، مشکلات دانشجویان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا