اخبار
کد خبر : 486 ۱۳۹۴/۰۶/۰۳   

قطعی گاز در دو سال گذشته متوقف شده است

* بزرگ ترین ذخایر گاز جهان مربوط به ایران است

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: قطعی گاز در دو سال گذشته به طور کلی متوقف شده است این در حالیست که در 10 سال گذشته شاهد قطعی گاز در برخی از مناطق کشور بودیم.

به گزارش نای قلم، حمیدرضا عراقی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های گازرسانی آذربایجان غربی در مسجد روستای طلاتپه ارومیه اظهار کرد: در شرایط حاضر اکثر نقاط کشورمان از منابع عظیم گازی بهره مند هستند در حالی که در ابتدای انقلاب تنها یک خط گازی برای صادرات به روسیه داشتیم.

وی با بیان اینکه ایران بزرگ ترین مخزن گاز جهان را با 34 تریلیون متر مکعب در اختیار دارد، افزود: بزرگ ترین ذخایر گاز جهان مربوط به کشورمان است اما با وجود این سهم ایران از تجارت جهانی گاز تنها یک درصد است که نشان می دهد از این ظرفیت به خوبی در راستای تجارت جهانی استفاده نکرده ایم و همه تولیدات را مصرف می کنیم.

عراقی با بیان اینکه با صرفه جویی در مصرف گاز می توانیم سهم خود را در تجارت جهانی کسب کنیم، تصریح کرد: عراقی  برای اینکه بتوانیم سهم خود را از تجارت جهانی بالا ببریم در کنار توجه به تولیدات باید صرفه جویی کنیم در کنار آن زمینه مصرف بهینه گاز را در راستای سودآوری در کشور فراهم کنیم چرا که قیمت گاز در بخش صادرات پنج برابر قیمت داخلی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از گاز طبیعی، گفت: رسالت مردم در برابر شرکت ملی گاز ایران استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی است.

به گفته معاون وزیر نفت در هفته دولت امسال سه هزار روستا از نعمت گاز بهره مند می شوند که عزم دولت بر این است تا چند سال آینده تمام نقاط کشور از نعمت گاز بهره مند شوند.

عراقی با اشاره به برخی از مزایای استفاده از گاز در کشور گفت: بهداشت، راحتی و رفاه، کاهش آلودگی هوا، اشتغالزایی و همچنین ایجاد منابع مالی، از مهم ترین مزایای استفاده از این سوخت پاک است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه گاز طبیعی موجب رونق و پیشرفت و همچنین تحول اقتصاد می شود، افزود: در حال حاضر واحدهای صنعتی بسیاری در کشور به شبکه سراسری گاز متصل شده اند که این امر علاوه بر داشتن ارزش افزوده منجر به کاهش آلودگی هوا نیز می شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از تدبیر و عقل در انجام هرکاری، اظهار داشت: استفاده از تدبیر و عقل بایستی در اولویت امور باشد و اگر در انجام کارها مدبرانه عمل کنیم شاهد نتایج بسیار مطلوبی خواهیم بود.

با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، کلنگ آغازعملیات گازرسانی به شهر سیلوانا و روستای راژان در استان آذربایجان غربی صبح سه شنبه سوم شهریور همزمان با هفته دولت با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بر زمین زده شد.

با گازرسانی به شهر سیلوانا و روستای راژان بالغ بر یکهزار و 33 خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

طبق برنامه زمان بندی شده این پروژه ظرف 640 روز با اجرای 49 هزار و 711 متر شبکه توزیع و نصب یک ایستگاه TBS و همچنین یک ایستگاه CPS  و CGS به بهره برداری می رسد.

شهر سیلوانا و روستای راژان با برآورد بالغ بر 57 میلیارد و 880 میلیون ریال اعتبار به شبکه سراسری گاز کشور متصل خواهند شد.

گفتنی است، شهر سیلوانا در جنوب غربی استان آذربایجان غربی و در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان ارومیه و در دامنه ارتفاعات بلند مشرف بر خط مرزی ایران و ترکیه و در قسمت میانی آن واقع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا