اخبار
کد خبر : 4859 ۱۳۹۶/۰۵/۱۵   

کرسی های آزاداندیشی به شکل جدید راه اندازی می شود/ هیچ دانشجویی به دلیل فعالیت سیاسی اخراج نشده است

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: به زودی دوره های کرسی های آزاداندیشی به شکل جدید در واحد ارومیه توسط مدیران گروه و متناسب با وضعیت علمی گروه ها راه اندازی می شود.

به گزارش نای قلم، عزیز جوانپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی اظهار کرد: برهمین اساس کرسی های آزاداندیشی علمی و آکادمیک تر برگزار می شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد مصمم برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی است و تاکنون سه کرسی آزاداندیشی در سطح محدود برگزار شده است.

هیچ دانشجویی به دلیل فعالیت سیاسی اخراج نشده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: از سال 67 تاکنون هیچ دانشجویی به دلیل فعالیت سیاسی ممنوع التحصیل یا اخراج نشده است.

جوانپور تصریح کرد: علاوه بر بسیج دانشجویی که در تمام دانشگاه های آزاد فعال است، انجمن اسلامی دانشجویی به عنوان تشکل وابسته به جریان اصلاح طلبی و انجمن اسلامی دانشجویان که زیر شاخه تحکیم وحدت و اصولگرا هستند در واحد ارومیه فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین بسیج اساتید، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی فعال هستند که فعالیت های فرهنگی و علمی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با نفس گرم امام خمینی (ره) و کمک یک میلیونی وی به شجره طیبه تبدیل شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همه بی مهری هایی که نسبت به این دانشگاه شده مسیر بالندگی و شکوفایی علمی و عمرانی را با قوت ادامه داده است.

دانشگاه آزاد اسلامی را نمی توان از اذهان حذف کرد

جوانپور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از واقعیت های انقلاب اسلامی و جامعه ما است که نمی توان مورد غفلت قرار داد و آن را از اذهان حذف کرد.

وی تصریح کرد: عده‌ای در صدد هستند تا نقش پر اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی را کمرنگ جلوه دهند و در این راستا تشکیلاتی موازی با آن ایجاد کرده‌اند، در حالیکه طبق اصل 44 قانون اساسی باید بخش خصوصی تقویت شود، دانشگاهی که مردمی بود و با پول مردم مدیریت می شد اما متاسفانه تضعیف می شود.

به گفته رئیس دانشگاه استان در گذشته دانشگاه آزاد 55 درصد آموزش عالی کشور را برعهده داشت که در حال حاضر به 35 درصد تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه بی مهری ها در حال حاضر نیز ادامه دارد، گفت: حذف کنکور دانشگاه آزاد، غیرقانونی اعلام کردن دو هزار و 900 رشته دانشگاهی بدون ارائه سند و مدرک از جمله این بی مهری هاست.

دانشگاه های غیرانتفاعی را رقیب خود نمی دانیم

جوانپور ادامه داد: دانشگاه های غیرانتفاعی را رقیب خود نمی دانیم اما این دانشگاه ها بدون اینکه هیات علمی و فضای آموزشی داشته باشند ممانعتی در توسعه آنها وجود ندارد اما در دانشگاه آزاد این ممانعت وجود دارد و مربوط به دولت خاصی نیست بلکه در تمام دولت ها این رویه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد دولت تدبیر و امید و دوازدهم با نگاه واقع بینانه بسترهای لازم را برای توسعه آموزش عالی کشور فراهم کند

رئیس دانشگاه استان در خصوص برخی ادعاها مبنی بر فروش مدرک دانشگاه آزاد هم  توضیح داد: تاکنون گزارش مستندی از هیچ مبادی رسمی دریافت نکرده ایم و اگر مستنداتی وجود داشته باشد آماده پیگیری حقوقی و امنیتی هستیم.

هیچ گزارشی در حوزه جعل مدارک دریافت نشده است

جوانپور تاکید کرد: فروش مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد در حد حرف مطرح می شود و در واحد ارومیه هیچ گزارشی در حوزه جعل مدارک دریافت نشده است.

رئیس دانشگاه استان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار موثری در بومی سازی داشته است  به طوری که واحد ارومیه امروزه یکی از واحدهای پیشرو در عرصه گسترش تحصیلات تکمیلی بوده است.

وی یادآور شد: امروزه داوطلبان ورود به مقطع دکتری تخصصی در۲۴ رشته در این واحد به عنوان مرکز استان مصاحبه شده اند و تلاش داریم تحصیلات تکمیلی را در این واحد گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه استان با قدردانی از زحمات روابط عمومی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: برنامه دانشجویی صرفا خودمونی که به همت روابط عمومی شروع شد و در حال ادامه است، موجب بیان بی پرده دغدغه ها و مطالبات دانشجویان شده است که نقش بسیار تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف دانشگاه دارد.

رئیس واحد ارومیه اظهار کرد: دانشگاه آزاد در تلاش است در حوزه های مختلف اثرگذاری مفیدی در توسعه استان داشته و با الگوسازی مفاخر استان به جوانان نقش خود را بیش از پیش در رشد و کیفی سازی آموزش های ارائه شده ایفا کند.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در تجلیل از مفاخر استان گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه قدردانی از دکتر یثربی به عنوان استاد فلسفه و از چهره های شاخص فرهیختگان است.

در حوزه علوم انسانی پیشرفت چندانی در گذر زمان نداشته ایم

این مسئول با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی پیشرفت چندانی در گذر زمان نداشته ایم افزود: مشکلات مدیریتی و اقتصادی کشور ناشی از ضعف در حوزه علوم انسانی است که نیازمند توجه جدی در این خصوص هستیم.

این مقام دانشگاهی تاکید کرد: تا زمانی که در زمینه رشته های انسانی الگوسازی مناسب را نهادینه نکرده و فقط از نسخه های ترجمه شده استفاده کنیم بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا