اخبار
کد خبر : 4848 ۱۳۹۶/۰۵/۱۲   

سلامت مردم در مناطق محروم و روستایی تامین شود

 

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سلامت مردم باید در مناطق محروم و روستایی تامین شود.

به گزارش نای قلم، سید محمد هادی ایازی صبح امروز در دومین همایش مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر بانک صادرات ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در نقاط محروم و روستایی بیش از دوهزار خانه سلامت با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است و همچنین ۲ ۱ ۲ گروه جهادی در مناطق محروم کشور در حوزه سلامت خدمات ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در حوزه سلامت، تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخير اقدامات خوبي در اين حوزه انجام شده است.

ایازی گفت: مقوله سلامت از جمله مسائلی است که مورد اهتمام تمام دولت‌ها بوده است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت ازمرمت و بازسازی ۴۵ هزار تخت بیمارستانی خبر داد و افزود: در دولت یازدهم 24 هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شد که سه هزار مورد بیش از تعهد دولت است.

وی از فعالیت ۸۷۵ خیر حوزه سلامت در کشور خبر داد و افزود:۴۰۰ درمانگاه و ۴۰ بیمارستان توسط خیرین در سطح کشور اداره می‌شود و تاکنون 1500 میلیارد تومان توسط خیرین به حوزه سلامت کمک شده است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت نقش سازمان‌های مردم نهاد را در تامین سلامت مردم را موثر دانست و گفت: 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در کشور فعال است.

ایازی ادامه داد: امسال شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد با حضور 64 سازمان مردم نهاد در زمینه سرطان فعال شده است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت افزود: هم اکنون 350 هزار بیمار سرطانی در کشور داریم که سالانه 90 هزار به آن اضافه می‌شود و اگر مشارکت مردم نباشد دغدغه‌های آن‌ها را نمی‌توان حل کرد و دولت قادر نیست که به تنهایی این مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: امسال  212 گروه جهادی در نقاط مختلف کشور حضور پیدا کرده و به مردم خدمت می‌کنند و در همین هفته نیز حدود 80 کلینیک سیار دندانپزشکی در سطح کشور توزیع شد که به نقاط محروم اعزام می‌شوند و دندانپزشکان داوطلب در مناطق محروم حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا