اخبار
کد خبر : 4846 ۱۳۹۶/۰۵/۱۷   

تعداد 124 مرکز بهداشتی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد 124 مرکز بهداشتی در استان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده صبح امروز در دومین همایش خیرین عرصه سلامت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت، استانداری آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی امضا شده است که 60 درصد از ساخت تعداد 340 مرکز بهداشتی را وزارت خانه عهده دار شد و از 40 درصد باقی مانده نیز 15 درصد بر عهده استانداری و 25 درصد نیز بر عهده دانشگاه است.

وی افزود: از تعداد 340 مرکز بهداشتی که در تفاهم نامه ذکر شده است 60 مورد آن‌ها تا آخر تابستان افتتاح می‌شود.

آقازاده با اشاره به نقش خیرین در حوزه سلامت، تصریح کرد: با توجه به نقش مهم خیرین در حوزه سلامت تلاش کردیم مجمع خیرین سلامت استان را مجددا احیا و راه اندازی کنیم که این عزیزان هم با قدرت پای کار آمدند و برای طی این مسیر قوت قلب ما شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینكه هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان  از سال ۹۴ آغاز به فعالیت كردند اظهار كرد: این مجمع غیردولتی متشكل از افراد باسابقه در حوزه سلامت استان با بررسی اولویتهای عرصه سلامت درراستای احداث خانه  و پایگاه بهداشت و مراكز جامع بهداشتی در آذربایجان غربی فعالیت كرده اند.

وی با اشاره به احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در نظر دارد با کمک خیرین سلامت بیمارستان فوق را طی حداکثر دوسال با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال احداث کند.

آقازاده با اشاره به فعالیت های عرصه سلامت در آذربایجان غربی افزود: توسعه بیمارستان امام خمینی در زیربنای۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در راستای توسعه اورژانس،بخش آموزشی و lcu تا پایان شهریور بخشی از خدمات عرصه سلامت در استان است.

وی تصریح كرد: سال گذشته ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث خانه های بهداشت هزینه شده كه ۱۵میلیارد تومان از سوی علوم پزشكی استان در توزیع دارو در مناطق محروم انجام شده است.

آقازاده گفت: بیمارستان زنان نیز در خیابان حسنی ارومیه به مدت یک ماه است که شروع به احداث شده و تا آخر امسال نیز این پروژه به اتمام می‌رسد و از خیرین نیز در روند این پروژه درخواست همکاری داریم و بیمارستان حضرت آیت الله خویی نیز در شهرستان خوی امسال به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: در بحث تحول سلامت کارهای عظیمی صورت گرفته است و منابع دولت نیز محدود است بنابراین خیرین نیز باید در این بحث کمک کنند که سال گذشته 10. 5 میلیارد تومان در آذربایجان غربی کمک‌های نقدی و غیر نقدی انجام شد و در سال‌های گذشته در استان حمایت و بودجه کمی در اختیار ما قرار داده شد است ولی با این حال در تلاش خود را بیشتر کرده‌ایم.

انتهای پیام


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا