اخبار
کد خبر : 4839 ۱۳۹۶/۰۵/۱۰   

پیام وزیر ارشاد به جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری پیام صادر کرد

به گزارش نای قلم، سید رضا صالحی امیری، به مناسبت دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، که به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است، پیام صادر کرد.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کهن سرزمین ایران مفتخر و معطر به حضور هشتمین اختر تابنده آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا و خواهر گرانقدرشان، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که وجود نورانی شان ارزشمند ترین سرمایه معنوی و روشنایی بخش قلوب مومنان است.

دهه کرامت که مطلع و ختام آن، میلاد این دو وجود بابرکت است، فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا بر بستر جشنواره بین المللی بین المللی امام رضا (ع)، اصحاب علم و فرهنگ و هنر در اقصی نقاط عالم با گرامی داشت این ایام فرخنده، نقش و سهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی و اهل بیت عصمت وطهارت (ع) ایفا نمایند.

جشنواره رضوی، که اینک در حال برگزاری است، برآن است تا عشق به امام رضا (ع) را در پرتو آموزه ها و سیره فرهنگی و علمی آن حضرت، به فرهنگی جهانی مبدل سازد.

این رویداد مهم و ارزشمند، محملی است که ارادتمندان  و عاشقان فرهنگ اهل بیت (ع)، از توده های مردم، تا جامعه فرهنگی و هنری و دانشگاهی و مدیران اجرایی کشور، خرمن خرمن از گل های این بوستان معنوی را بچینند و از نغمات آن، جان های تشنه و عاشق را سیراب نمایند.

ضمن تشکر و قدردانی از دست اندر کاران این جشنواره، از خداوند متعال دوام توفیق ایشان را خواستارم.

سید رضا صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا