Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4833 ۱۳۹۶/۰۵/۰۹   

دارائی آذربایجان‌غربی رتبه ممتاز مدیریت بدهی‌ها و مطالبات دولت را کسب کرد

 

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان‌غربی گفت: براساس ارزیابی عملکرد ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها در سال گذشته (1395)، استان آذربایجان‌غربی به‌تنهایی و با فاصله معنادار با سایر ادارات کل استان‌های کشور، در ارزیابی صورت گرفته توسط خزانه‌داری کل کشور، موفق به کسب رتبه اول مدیریت بدهی‌ها و مطالبات دولت شد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته اداره‌کل متبوع خویش در واگذاری 100 درصدی اسناد خزانه و تسویه بدهی‌های دولت، اظهار کرد: براساس اعلام و متن تقدیرنامه‌ای که به امضای سید رحمت‌الله اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور رسیده است؛ اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی مطابق ارزیابی عملکرد ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها طی سال گذشته، با موضوع مدیریت بدهی‌ها که بر مبنای سه شاخص واگذاری اسناد خزانه اسلامی، صدور اوراق تسویه و احصاء و گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی که توسط مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام‌شده است، توانست رتبه اول کشور را با کسب 15 امتیاز، به‌تنهایی نصیب خود نماید.

غفارپور گفت: اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی در تلاش است در راستای توسعه و پیشرفت استان در سال 1396 نیز، اقدامات لازم را همچون سال گذشته جهت اخذ 100 درصدی اسناد خزانه انجام و مدیریت مطالبات و بدهی‌ها به سرانجام برساند.

گفتنی است در سال 1395 با هم‌افزایی و مشارکت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدیران و کارکنان این اداره‌کل در بحث ساماندهی اموال دولتی و اوراق بهادار نیز، استان‌ آذربایجان‌غربی، رتبه‌ اول را در بین استان‌های کشور کسب کرده بود.

براساس برنامه کلان جمهوری اسلامی و با توجه به چشم‌انداز بیست‌ساله دولت به‌خصوص قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به ابزارهای بدهی خصوصاً اسناد خزانه اسلامی توجه ویژه‌ای شده است، براین اساس معرفی ابزارهای نوین تأمین‌مالی مانند اسناد خزانه اسلامی، اوراق تسویه و ...برای جامعه هدف می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده داشته باشد.

اسناد خزانه اسلامی، اوراق بهادار با نامی است که دولت به‌منظور تسویه بدهی‌های خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای باقیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌کند.

اوراق اسناد خزانه باهدف تسویه بدهی‌های دولت به طلبکاران غیردولتی، کنترل نقدینگی بازار، اجرای سیاست‌های پولی، تأمین کسری بودجه و مدیریت بازار منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا