Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4832 ۱۳۹۶/۰۵/۰۹   

ابلاغ بودجه 2190 میلیارد ریالی احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 190 میلیارد ریال بودجه اختصاصی در سال جاری برای احیای دریاچه ارومیه به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده که در آینده نزدیک در اختیار نهادهای فعال قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، ناصر حضرتی در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه این میزان اعتبار، ویژه دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی است، افزود: با تخصیص این اعتبار 16 طرح اجرا می شود یا ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، هواشناسی و آب و فاضلاب شهری از جمله دستگاه هایی است که این اعتبار را برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: عملیات احداث سد چپرآباد اشنویه، طرح های تعادل بخشی منابع آبی، طرح های آبیاری و زهکشی زرینه رود، تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی، لایروبی رودخانه ها، عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب گلمان و سامانه های فاضلاب شهرستان های ارومیه، نقده، سلماس و میاندوآب طرح هایی است که در سال جاری از محل اعتبارات اختصاصی ستاد احیای دریاچه ارومیه اعتبار دریافت می کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن، طرح های پایش مربوط به بارش و تغییرات اقلیمی در حوضه دریاچه ارومیه نیز اعتبار ویژه ای را به خود اختصاص داده است که این اعتبار در اختیار سازمان هواشناسی قرار می گیرد.

حضرتی همچنین با ارائه گزارشی از روند توزیع اعتبارات در جلسه امروز /دوشنبه/ شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: در این جلسه سهم 27 صدم درصدی بخش ورزش از مالیات بر ارزش افزوده استان که حدود 306 میلیارد ریال بود، توزیع شد که از این میزان 230 میلیارد ریال به اداره کل ورزش و جوانان و 36 میلیارد ریال نیز به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافت.
وی از تصویب اختصاص اسناد خزانه اسلامی هزار و 220 میلیارد ریالی برای تسویه بدهی دولت به پیمانکاران در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این اسناد به طرح هایی تعلق می یابد که کار شده و در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان بدهی دولت به پیمانکار ثبت شده است.
حضرتی اظهار کرد: در سال گذشته نیز یک هزار و 180 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بخشی از بدهی های دولت به پیمانکاران و بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها تصویب شده بود که 100 درصد تحقق یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص اعتبار یک هزار و 570 میلیارد ریالی از محل اعتبارات توازن منطقه ای به طرح های اجرایی ملی و "ملی استانی شده" در استان، بیان کرد: سامانه فاضلاب و ندامتگاه سلماس، آبرسانی به تازه شهر، توسعه آبرسانی در ارومیه، تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه، فاضلاب ارومیه، پارک علم و فناوری ارومیه، جاده نازلو – سرو، بهسازی راه مهاباد – سردشت، فاضلاب بوکان، فاضلاب و دانشکده فنی مهندسی خوی از جمله طرح هایی به شمار می رود که این اعتبار برای اجرای آنها اختصاص می یابد.
به گزارش ایرنا، حضرتی گفت: در قالب این اعتبار 200 میلیارد ریال برای جاده میاندوآب - شاهین دژ – تکاب، 60 میلیارد ریال برای گازرسانی روستایی، 175 میلیارد ریال برای اجرای طرح های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اختصاص یافت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا