اخبار
کد خبر : 4822 ۱۳۹۶/۰۵/۰۶   

آئین "باداراک" نمادی از تعامل اقوام و ادیان ایرانی

 

شصت و سومین مراسم مذهبی باداراک یا عشای ربانی از روز گذشته در مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران آغاز شده است.

به گزارش نای قلم، مراسم مذهبی باداراک یا عشای ربانی سالانه با حضور ارامنه کشورهای ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود و یکی از هفت ‌آئین مقدسی است که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد.

رئیس نمایندگی خلیفه گری ارامنه آذربایجان در خصوص این مراسم گفت: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و متهم کردن ایران به آنچه که آن را نقض حقوق بشرمی نامند، برگزاری مراسم جهانی قره کلیسا و حضور زائران و محققانی از کشورهای اروپایی و داخل کشور، مهر باطلی بر ترفندها و توطئه های جهان سلطه خواهد زد.

پایلاک ساهاک به حضور اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان "گریگورچفیچیان" در آئین امسال اشاره و اظهار کرد: آئین "باداراک" نمادی از تعامل اقوام و ادیان ایرانی است.
وی، افزود: در سال های اخیر اقدام های مناسبی جهت میزبانی، اقامت و اسکان زائران قره کلیسا توسط نهادهای مربوطه صورت گرفته است. 

عضو هئیت برگزار کننده مراسم زیارت قره کلیسا هم گفت: امسال شصت وسومین سال برگزاری مراسم مذهبی قره کلیسا در شهرستان چالدران است که سه روز ادامه خواهد داشت.

دایموند آبراهیمیان افزود: در این مدت ارامنه با انجام اعمال زیارتی از جمله راز و نیاز با خدا، روشن کردن شمع، غسل تعمید نوزادان، قربانی کردن گوسفند از خداوند طلب رحمت و مغفرت گناهان خود خواهند کرد. 

فرماندار چالدران هم با بیان اینکه این آئین مذهبی مسیحیان امسال با حضور پنج هزار نفر از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود، اضافه کرد: شهرستان چالدران برای پذیرایی از میهمانان این آئین آمادگی کامل دارد.

کریم حسین زاده اظهار کرد: به همین منظور علاوه بر ایجاد درمانگاه سیار و استقرار گروه امداد و نجات جاده ای، آتش نشانی، راهداری و پلیس راه در زمان برگزاری این مراسم، غرفه های سیاری نیز برای فروش مواد غذایی مورد نیاز زائران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی اسلام، دین صلح و برادری بوده و اجرای آئین های مذهبی پیروان ادیان مختلف در ایران نیز نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز در این کشور اسلامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز گفت: این مراسم یکی از بزرگترین گردهمایی های اقلیت های دینی جهان است که در این استان مرزی برگزار می شود.

جلیل جباری افزود: برگزاری آئین مذهبی ارامنه جهان همه ساله در ایران ضمن اینکه نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و آذربایجان غربی است، صلح و دوستی ایرانیان را به تصویر می کشد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، قره کلیسا همواره در زمره سه محل گردشگرپذیر این استان به ثبت رسیده و مورد اقبال گردشگران بوده است.

جلیل جباری افزود: گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به قره کلیسا می آیند که این امر نشان از اهمیت این بنای تاریخی در سطح جهانی دارد.

وی اضافه کرد: مردم چالدران نیز همراهی خوبی در ایجاد محیطی مناسب برای گردشگران دارند و فرهنگ این منطقه کمک زیادی به جذب گردشگران بیشتر در چالدران کرده است.

قره کلیسا از بناهای مذهبی متعلق به ارامنه است که در جنوب ماکو و ۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده است.

بنای قره کلیسا (کلیسای تاتاووس مقدس) در چالدران جزو 9 اثر ثبت شده جهانی ایران و 2 اثر ثبت شده جهانی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا