اخبار
کد خبر : 4803 ۱۳۹۶/۰۵/۰۱   

از پیشکسوتان کشتی ارومیه تقدیر شد

 

در دیدار گرم وصمیمانه از سه پیشکسوت کشتی ارومیه که سالیان سال برای شهرارومیه افتخارآفرینی کردند توسط سخی نیا با اهدای لوح که به امضای مدیرکل صداو سیمای استان قدردانی شد.
در این دیدار که در منزل ایوب شریف زاده صورت گرفت کار تصویربرداری و مصاحبه در جهت اشاعه فرهنگ تکریم واحترام و ثبت در تاریخ ورزش ارومیه و نشان دادن یاد بزرگان به نسل امروز و یادگار برای آیندگان است.
ایوب شریف زاده متولد ارومیه که کشتی را ازسال 1345 تا سال 1359 ادامه داده و در طی این مدت کسب مقام اول و صاحب بازوبند پهلوانی در دومین دوره دانشجویان ایران در تهران سال 1351 و کسب مقام پنجم دانشجویان جهان در سال 1353 در مسکو و مدال برنز قهرمانی کشور در سال 1354 درهمدان و مقام های متعدد چهارمی و پنجمی کشور در وزن 90 کیلو و قهرمان چندین ساله استان اشاره کرد.
وی داور بین المللی کشورمان بودند که قضاوت هایی در کشورهای لهستان، مجارستان، آذربایجان ، سوریه، اکراین، نخجوان، ترکیه و مسابقات مختلف بین المللی در داخل کشور و قهرمانی کشور به عنوان داور داشتند.
-علی رضا زاده اهل ارومیه و در سال 1330 متولد شده است و از سال 1347 تا سال 1355 کشتی گرفته و کسب مدال نقره ارتش های ایران درسال 1351 در سنندج در وزن 57کیلوگرم و قهرمان چند ساله استان در اوایل دهه 50 را بیان کرد.
رضازاده همچنین از سال 1351 تا حال حاضر 1396 از کوهنوردان پردوام و شاخص ارومیه هستند که صعود به قله آرارات ترکیه و اکثر کوه های کشور از دماوند و سبلان و...را به همراه گروهشان در پرونده ورزشی خود دارد ضمن اینکه مسئولیت کارگروه کوهنوردی پیشکسوتان رابرعهده دارند.
-حسن مونسی از دیگر پیشکسوتان صاحب نام ارومیه که بازنشسته آموزش وپرورش و متولد 1332 ارومیه هستند.
این کشتی گیر پیشکسوت در زنجان ستاره مسابقات در رده جوانان به سال 1352 درفرنگی شد و نایب قهرمانی خانه های جوانان کشور سال 1356 به همراه عنوان چهارمی 1353 و گردن آویز مدال برنز درشیراز در مسابقات ارتش ها در سال 1354 و عناوین متعدد دیگر در سطح استان در طی سالیان دور یاد کرد.
مونسی با توجه به آمادگی خوب بدنی  ازسال 1348 تا اوایل دهه هفتاد کشتی گرفت واگر بدبیاری و تعطیلی در مسابقات کشور سال 58 نبود مسلما یکی از سکوهای قهرمانی بزرگسالان زیرپای او بود.
امر مربیگری و اخذ بالاترین  مدرک به مدرسی ایوانف بلغاری و تعلیم از سال 58 تا به امروز است.
لازم بذکراست اخلاق و شخصیت بارز این سه پیشکسوت از مهمترین فاکتورها هستند که از قهرمانی هایشان اولویت دارد و مرحوم نظریانی را اولین مربی و استاد خود به نیکی یاد کردند و از هم دوره هایشان می توان به زنده یاد محمد باباوند پور، مرحوم حیدر رزم آرا، بهمن طالبی داورالمپیکی و صاحب نام ایران و جهان و دیگر بزرگان یاد کرد.
-سالم زیستن و داشتن روح و مرام پهلوانی و سجایای اخلاقی و انسانی را مورد تاکید داشتند و آنان خصایل را برتر و بهتر و نیک شمردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا