اخبار
کد خبر : 4802 ۱۳۹۶/۰۵/۰۱   

اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار

 

 مدير کل آموزش فنی و حرفه ای آذربايجان غربي گفت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار با هدف ضرورت ايجاد بسترهاي لازم براي اشتغال مولد و پايدار براي جوانان كشور در سال" اقتصاد مقاومتي- توليد و اشتغال " از تيرماه امسال براي افراد بالاي 15 سال اجرا می شود.

به گزارش نای قلم، محسن مددي در جلسه شوراي هماهنگي مديران آموزش فني و حرفه اي استان اظهار داشت: آموزش هاي مهارتي بسترهاي لازم براي اشتغال مولد و پايدار جوانان را فراهم مي كند.

وی با اشاره به تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در این خصوص گفت: طرح جدید کار آموزی در محیط کار که بر مبنای شایستگی های شغلی است و کار آموزان در محیط واقعی کار آموزش های مرتبط  شغلی ارائه می شود.

مددي افزود: از اهداف مهم اين طرح آشنايي گروه هدف با محيط كسب و كار، كسب تجربه، آماده سازي و ايجاد خود باوري در مهارت آموز براي ورود به عرصه اشتغال و كارآفريني، كمك به بنگاههاي فعال اقتصادي به منظور شناسايي و جذب نيروي كار مستعد و توانمند، كاهش هزينه هاي جذب نيرو و به كار گيري افراد فاقد مهارت و استفاده از ظرفيت آموزشي عملي بنگاه هاي اقتصادي و همچنين حفظ و پايداري مشاغل سنتي و بومي به ويژه در زمينه صنايع دستي است.

در ادامه اين نشست مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده در زمينه هاي مهارت آموزي گفت: اين نشست با هدف بررسي عملكرد مراكز آموزشي در سال جاري و برنامه ریزی دقیق تر، توسعه تعاملات سازمانی و فراسازمانی و آشنایی بیشتر با فرصت ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت سازماني و رفع ابهامات براي سال آتي برگزار شد.

تأكيد بر برگزاري با شكوه برنامه هاي هفته ملي مهارت، توجه به آموزش هاي مهارتي و توانمندسازي روستائيان، تأكيد بر آموزش هاي مهارتي براي مشاغل جايگزين حوزه درياچه اروميه، طرح توانمندسازي دانشجويان، ارتقای مشاغل كشاورزي، برگزاري دوره هاي آموزشي بر اساس تقاضا محوري و نيازسنجي، كاهش هزينه ها در راستاي اقتصاد مقاومتي و اصلاح الگوي مصرف، شناسایی ظرفیت های آموزشی منطقه ای بر اساس نیازسنجی از جمله مواردي بود که در اين نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست رؤسای مراکز آموزشی ضمن ارائه گزارش عملکرد بخش های مختلف در خصوص مسائل و مشکلات پیشه رو به بحث و تبادل نظر پرداختند و مسئولان ستادی در خصوص مباحث مطروحه به رؤسای مراکز پاسخ های لازم ارائه دادند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا