اخبار
کد خبر : 4794 ۱۳۹۶/۰۴/۳۱   

یک مورد کمپ ترک اعتیاد برای بانوان در آذربایجان غربی وجود دارد

 

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: یک مورد کمپ ترک اعتیاد برای بانوان در آذربایجان غربی وجود دارد.

به گزارش نای قلم، شهلا تاجفر در گفت و گویی اظهار داشت: متاسفانه اغلب افراد، اعتیاد در بانوان را یک موضوع غیراخلاقی می‌دانند و همین نگرش اجتماعی منفی موجود درباره رفتار غیراخلاقی زنان معتاد، مانعی بزرگ در راه درمان اعتیاد در زنان محسوب می‌شود.

وی افزود: زنان اولین قربانیان آسیب‌های اجتماعی جامعه هستند.

تاجفر درباره عوارض استعمال دخانیات و قلیان به وسیله بانوان، اضافه کرد: با اعتیاد زنان محیط خانواده آشفته و مشوش شده و پس از مدتی زن و مرد بدون توجه به سرنوشت فرزندان اقدام به جدایی می‌کنند.

وی با بیان این که زنان معتاد در مقایسه با سایر زنان جامعه مشکلات روانی بیشتری را متحمل می‌شوند، افزود: افسردگی و اضطراب شایع‌ترین بیماری در بین زنان معتاد به مواد مخدر محسوب می‌شود.

تاجفر در مقایسه زنان معتاد با سایر زنان جامعه، تشریح کرد: میل و اقدام به خودکشی، آسیب پذیری بالا و عزت نفس پایین در زنان معتاد بیشتر از سایر زنان است و مشکلات متعدد روانی، توهم و هذیان از دیگر عوارض مصرف مواد مخدر در بین زنان است.

وی عوارض ناشی از مصرف قلیان را حداقل 40 برابر بیشتر ازضررهای ناشی ازمصرف سیگار بیان کرد و افزود: اثرات و تبعات ناشی از مصرف تنباکوی قلیان بسیار فاجعه آمیزتر ودردناک‌تر از سیگار است و علاوه بر مشکلاتی که برای سلامتی افراد به‌وجود می‌آورد ضربات زیادی هم به اقتصاد خانواده‌ها می‌زند: چراکه قهوه خانه‌ها با فراغ بال وبا قیمت‌های بالا آن را عرضه می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان این که در سال‌های نه چندان دور مصرف سیگار و قلیان به وسیله زنان مسن به ویژه در روستاها امری متداول بود، افزود: متاسفانه با از بین رفتن قبح این مساله نزد خانواده‌ها بسیاری از دختران و زنان در کنار افراد خانواده اقدام به استعمال این مواد می‌کنند.

تاجفر با بیان این که فرهنگسازی و آگاه سازی خانواده‌ها مهم ترین راه حل پیشگیری از گرایش به مصرف دخانیات محسوب می‌شود، گفت: آموزش و پرورش دارای نقشی اثرگذار و کلیدی در فرهنگسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چون قلیان و مواد دخانی است.
تاجفر علل اصلی گرایش زنان به مصرف دخانیات و موادمخدر را رشد نیافتن مهارت‌های لازم برای توفیق در زندگی بیان کرد و افزود: برخی از زنان برای داشتن اندامی زیباتر و لاغرشدن اقدام به مصرف موادمخدرصنعتی به ویژه شیشه می‌کنند غافل ازاین که استفاده از این مخدرها درمدت زمان کوتاهی عوارض سوء خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا