اخبار
کد خبر : 4793 ۱۳۹۶/۰۴/۳۱   

مشکلات قانونی در زمینه برخورد با تخلفات وجود دارد

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برخی مشکلات قانونی مشکلات قانونی در زمینه برخورد با تخلفات وجود دارد.

به گزارش نای قلم، حسن ملکی نژاد در نشست هم اندیشی معاونت غذا و دارو و اداره کل تعزیرات استان اظهار داشت: با توجه به اینکه قوانین تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367 بوده و اصلاحیه‌ای برای قوانین مربوطه صادر نشده و متاسفانه در پیگیری‌های قانونی در برخورد با تخلفات مجازات‌های بسیار اندک و ناچیزی تعیین شده و این امر موجب شده است تا برخورد با متخلفان بازدارندگی لازم را نداشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در مقابل متخلفان سخت گیری لازم اجرایی شود، به یقین مشکلات و وضعیت موجود رفع و به سمت بازدارندگی هر چه بیشتر سوق پیدا می‌کند.

ملکی نژاد اضافه کرد: در زمینه بررسی تخلفات در کمیسیون ماده 11 تعامل سازنده ای وجود دارد و پرونده‌های مربوط به تخلفات در امور بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی با حساسیت کامل بررسی و رسیدگی می‌شود.

در این جلسه که به همت واحد حقوقی این معاونت ترتیب یافت؛ تصمیمات لازم در جهت هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر بین این دو سازمان و قوانین مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است نحوه تشدید مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور در سطح عرضه، شناسایی گلوگاه‌ها و شیوه جدید عرضه کالاهای قاچاق توسط متخلفان، برنامه ریزی پیرامون نحوه بازدید به صورت گشت‌های مشترک از سطح عرضه محصولات سلامت محور، نحوه تشکیل پرونده برای متخلفان و عرضه کنندگان فرآورده‌های سلامت محور غیرمجاز، فاسد، قاچاق و تقلبی از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در ادامه این جلسه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان از اهتمام ویژه معاونت غذا و دارو در رسیدگی و تامین سلامت جامعه و پیگیری تخلفات موجود در حوزه سلامت مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی، دارویی و ... قدردانی کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا