Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4783 ۱۳۹۶/۰۴/۲۸   

سیاست های راهبردی جهاد کشاورزی ایجاد بازارهای صادراتی است

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سیاست های راهبردی ما ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات کشاورزی است و در این میان سهم منطقه آزاد ماکو در بخش کشاورزی استان مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش نای قلم، اسماعیل کریم زاده در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی کشاورزی در منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: حمایت و توجه ویژه مسئولان به بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان باید قبل از صنایعی مانند گردشگری و خدمات در اولویت کارهای اجرائی قرار گیرد.

وی افزود: امسال دولت تدبیر و امید نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت استفاده از آب بالای سد ارس به منظور برداشت آب برای مصارف کشاورزی بهره برداران ساکن در منطقه آزاد ماکو و شهرستان های پلدشت و شوط به میزان ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب در نظر گرفته شده است.

کریم زاده بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه های تخصصی صادراتی کشاورزی گام مهمی در بستر سازی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف است .

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری های نوین برای گذر بخش کشاورزی استان از وضعیت معیشتی کنونی به سمت صنعتی شدن و مدرن و افزایش بهره وری ضروری است.

کریم زاده تاکید کرد : برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت خود را موظف می دانیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو پیشرو در توسعه اقتصادی استان است، اضافه کرد: اتخاذ سیاست گذاری مناسب در تامین نیاز های کشورهای همسایه و شناخت بازارهای هدف، باعث توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی می شود.

کریم زاده با اشاره به جایگاه استان در تولید محصولات کشاورزی در کشور و پتانسیل های خوب موجود در بخش کشاورزی این منطقه و استان، ادامه داد: شناخت بازار، انتقال تجربیات، ظرفیت های خوب منطقه آزاد ماکو، حفظ و ارتقای موقعیت آن در مبادلات و توسعه اقتصادی و رونق صادرات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است .

وی توجه و حمایت از تولیدات داخلی و رسیدن به خوداتکایی و خودکفایی در تولیدات کشاورزی را جزء سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: شرایطی در این منطقه برای رشد و توسعه استان به وجود آمده که باید تلاش نماییم از شرایط به وجود آمده بهره لازم را ببریم.

مدیر مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: در این نمایشگاه که به مدت 4 روز برگزار می شود، شرکت های بزرگ تولید کننده انواع محصولات باغی، زراعی، گل و گیاه و ماشین آلات پیشرفته و مکانیزاسیون کشاورزی و فعالان این بخش در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.

حسن الهوردی زاده، تاکید کرد: زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو در جهت توسعه تجاری و شکوفایی اقتصادی استان نقش مهمی را دارد و با توجه به اینکه منطقه آزاد ماکو دروازه ورود به اروپا است با بهره مندی از این منطقه می توان فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران و صادرکنندگان ایجاد کرد.

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این آیین با اشاره به جایگاه و اهمیت شغل کشاورزان اضافه کرد  بکارگیری دانش آموخته های کشاورزی در اراضی کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و تسهیل روند اعطای تسهیلات به بهره برادران و بستر سازی برای ترویج و توسعه کشت گل و گیاه در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

 نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی کشاورزی، گل و گیاه و نهاده های کشاورزی، دام و طیور و آبزیان، ماشین آلات کشاورزی و صنایع وابسته با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در منطقه آزاد ماکو گشایش یافت .

بازدید خبرنگاران از پروژه های آب و خاک بخش کشاورزی شمال استان

در ادامه این مراسم خبرنگاران رسانه های جمعی استان از روند اجرای پروژه های آب و خاک واقع در شهرستان های چایپاره، پلدشت و ماکو بازدید کردند.

بازدید از پروژه تجهیز شبکه های آبیاری و زهکشی دشت نازک یک به میزان دو هزار و صد هکتار با 35 درصد پیشرفت فیزیکی، بازدید از پروژه تجهیز سیستم های آبیاری تحت فشار دشت نازک دو به میزان دو هزار و 200 هکتار و پروژه 3 هزار هکتاری آبیاری تحت فشار شهرستان قره ضیاءالدین از جمله برنامه های سفر یکروزه تور خبرنگاران جهاد کشاورزی استان به شمال استان بود.

در ادامه اصحاب رسانه استان با حضور در ایستگاه پمپاژ خط انتقال آب سد قیقاج، دشت یاراغلی و دشت شیبلو پلدشت از عملیات اجرایی سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در مزارع دشت یاراغلی شهرستان پلدشت بازدید کردند و از نزدیک در جریان اخرین وضعیت روند اجرای پروژه های مدیریت آب و خاک استان قرار گرفتند.

لازم به ذکر است هم اکنون از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و مهار آب های رودخانه های مرزی تجهیز بیش از 67 هزار هکتار از اراضی پایاب رودخانه های ارس و زاب به سیستم های نوین آبیاری با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

در ادامه این تور خبری از روند عملیات اجرایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو نیز بازدید کردند و در جریان اخرین مراحل احداث این فرودگاه بین المللی قرار گرفتند.

بازدید خبرنگاران از واحد بسته بندی شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس

همچنین خبرنگاران رسانه های جمعی آذربایجان غربی از واحد بسته بندی شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس و ظرفیت ها و پتانسیل های بخش شیلات استان در منابع ابی دریاچه پشت سد ارس بازدید کردند.

علی اصغرزاده مدیر جهاد کشاورزی پلدشت در جریان بازدید خبرنگاران استان از واحد بسته بندی شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس اظهار کرد: شاه میگو دراز آب شیرین سد ارس را کشورهای از قبیل ارمنستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا بدون واسطه و مستقیم خریداری می کنند .

اصغرزاده از اشتغالزایی سالانه ٧٠ نفر بصورت مستقیم و ٢١٠ نفر بصورت غیر مستقیم در زمینه فعالیتهای صید و صیادی و بسته بندی شاه میگو خبر داد.

وی افزود: فعالیت های صید و صیادی شاه میگو دراز آب شیرین ارس از ١٥ خرداد ماه شروع شده و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت که این آبزی ارزشمند با قیمت هر کیلو ١٠ الی ١٢ دلار به صورت زنده به کشورهای اروپایی و همسایه صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: شش شرکت در زمینه بسته بندی شاه میگو فعال هستند که این شرکت ها بدون واسطه امر صید و صادرات شاه میگو را به عهده دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا