اخبار
کد خبر : 477 ۱۳۹۴/۰۶/۰۲   

برای مدیریت استان با تکیه بر الگوی اقتصاد مقاومتی آمادگی داریم

*هفته دولت فرصتی برای معرفی و تبیین سلسله اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید است

استاندار آذربایجان غربی برای مدیریت استان آذربایجان غربی با تکیه بر الگوی اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در یادواره شهید مهندس غلامعلی نیکخواه و 312 شهید کارمند استان آذربایجان غربی اظهار کرد: این موضوع را در جلسه اخیر هیئت دولت که با حضور استانداران برگزار شد، مطرح کردیم که در صورت تصویب دولت، چند استان کشور به عنوان پایلوت، طرح اقتصاد مقاومتی را بدون تکیه به بودجه نفتی اجرا می کنند.

وی با اشاره به شرایط سخت سال های 61 در آذربایجان غربی افزود: در آن سال های سخت و دشوار که ضد انقلاب در آذربایجان غربی حضور داشت، نهادهای انقلابی و دولتمردان و خدمتگزاران با ایمان و متعهدی چون شهید نیکخواه و شهید ناصر خدایی در این استان، خدمت کردند و امروز نیز بر همه ما لازم است که راه و مکتب این شهدای والامقام را تداوم بخشیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: مردم استان آذربایجان غربی سختی ها و دشواری های زیادی را تحمل کرده و در راه صیانت از اسلام و انقلاب شهدای زیادی را تقدیم کرده اند، و امروز نیز به برکت خون همین شهداست که امنیت پایدار در آذربایجان غربی و سراسر کشور وجود دارد.

سعادت اضافه کرد: نقطه به نقطه آذربایجان غربی، یادگار و جای پایی از شهدای سرافراز اسلام و انقلاب دارد و مردم این استان 12 هزار شهید گلگون کفن را تقدیم کرده اند تا آرمان های  انقلاب را در دل خود حفظ کنند؛ اگرچه دشمنان و ضد انقلاب تلاش بسیاری کردند تا میان اقوام این استان اختلاف و تفرقه بیندازند و از این طریق به انقلاب ضربه بزنند اما خوشبختانه با هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم، این توطئه ها خنثی شد.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت گفت: جمهوری اسلامی در دو مقطع با تهدید جدی روبرو بود که با درایت و هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، این تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: اولین تهدید علیه جمهوری اسلامی، تحمیل جنگ هشت ساله از سوی رژیم بعث و حامیانش بود که با هدایت های داهیانه امام راحل، این تهدید و جنگ، به یک فرصت تبدیل شد و از قبل آن دانشمندان جوان زیادی در علوم مختلف نظامی، فضایی، انرژی هسته ای، سلول های بنیادین و... در دامان انقلاب اسلامی ترتیب و رشد یافتند.

سعادت ادامه داد: دومین تهدید هم، مربوط به تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی بود که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش های دولت تدبیر و امید، این تهدید نیز به یک فرصت جدید اقتصادی برای کشور تبدیل شده و امید می رود با همت مسئولان و همراهی مردم، گام های بلندی در عرصه های مختلف در دوران پساتحریم برداشته شود.

سعادت گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به دارا بودن پتانسیل هایی مانند نیروی انسانی توانمند و فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی، توان اداره خود را دارد که تحقق این موضوع، می تواند مقدمه ای باشد برای اجرای اقتصاد بدون وابستگی به بودجه نفتی در کشور که همه دولتها آرزوی آن را داشته اند.

استاندار آذربایجان غربی، "شهید نیکخواه" را از یاران باوفای انقلاب و معتقد به راه و مکتب امام عنوان کرد و گفت: شهید غلامعلی نیکخواه که در سال 61 در کسوت معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خدمت می کرد، انسانی انقلابی، متخصص، متعهد و معتقد به راه و مکتب امام و انقلاب بود و خدمات جهادی شایسته ای را در این استان از خود به یادگار گذاشت.

پیروان ولایت شهدا را اسوه خود قرار دهند

در ادامه این مراسم سردار عابدین خرم اظهار داشت: لازم است کسانی که خود را خدمتگذار واقعی نظام اسلامی می‌دانند و پیروان خط ولایت هستند شهدا را الگو و اسوه خود قرار دهند.

وی بیان کرد: شهدا ستاره‌های راه ما هستند و شهید غلامرضا نیک‌خواه نیز با روح و جان خود این فضا را عطرآگین کرده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: شهید غلامرضا نیک‌خواه همواره هجرت می‌کرد تا در راه خداوند جهاد داشته باشد.

سردار خرم با اشاره به اهمیت مذاکرات هسته‌ای در کشور افزود: دشمنانی که اینک با ما بر سر میز مذاکره نشسته‌اند ما را چندین بار به جنگ و تحریم تهدید کرده‌اند.

ضرورت شناخت ویژگی های شهدای والامقام به عنوان الگوهای ایثار

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی هم بر لزوم شناخت آرمان ها و ویژگی های شهدای والامقام به عنوان الگوهای ایثار، فداکاری و خدمتگزاری تاکید کرد.

نادر صفرزاده گفت: بر اساس تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، همه ما باید برای شناختن و شناساندن آرمان ها، شخصیت، سیره و ویژگی های شهدای والامقام که الگوهای ایثار، فداکاری و خدمتگزاری هستند، تلاش کنیم.

وی ادامه داد: گرامی داشتن و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا نه تنها هیچ وقتی از ما نمی گیرد بلکه فضایی ملکوتی و معنوی را برای استمرار و حرکت در مسیر صحیح خدمتگزاری و صیانت از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی ایجاد می کند که باید قدر آن را بدانیم.

معاون استاندار همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: هفته دولت از صبح امروز با برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های بلند شهدای والامقام همزمان در سراسر استان و شهرستان ها با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

صفرزاده اضافه کرد: هفته دولت علاوه بر اینکه یادآور مجاهدت و فداکاری های شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای دولت در سراسر کشور است، فرصتی نیز برای معرفی و تبیین سلسله اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید که در طول این دو سال توفیقات خوبی را در عرصه های مختلف داشته، می باشد.

همچنین در این مراسم، دکتر مهدی نیکخواه، فرزند شهید غلامعلی نیکخواه، در زمینه حضور پدرش در کسوت معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ایراد سخن نمود و از برگزار کنندگان یادواره شهید غلامعلی نیکخواه در استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا