Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4767 ۱۳۹۶/۰۴/۲۳   

دولت دوازدهم از دولت یازدهم اصلاح‌طلبانه‌تر باشد

 

فاضل موسوی/ به نظر می رسد دولت دوازدهم باید از دولت یازدهم اصلاح‌طلبانه‌تر باشد، چراکه عملکرد، رفتار و گفتار دکتر روحانی، به مرور زمان اصلاح‌طلبانه‌تر شده است.

اکثریت قاطع حامیان و فعالان ستادی دکتر روحانی، اصلاح‌طلب بودند. آنچه خود دکتر روحانی هم متوجه شد، این بود که در عمل اصلاح‌طلبان برای تحقق افکار دکتر روحانی بسیار بیشتر از دکتر روحانی کوشیدند.

به گفته دکتر روحانی: «عده‌ای حتی گیوه‌هایشان را ورنکشیدند»؛ مردم برای اصلاح‌طلبی به دکتر روحانی رأی دادند و خواست عمومی آنها تغییر است. اصلاح‌طلبی یک رفتار خردمندانه برای تغییر است. همه این دلایل، نشان می‌دهد که بایستی تغییراتی جدی در کابینه رخ ‌دهد و کابینه اصلاح‌طلبانه‌تر بشود.

خواست عمومی رای‌دهندگان به دکتر روحانی، نیاز کشور به توسعه و بقای نظام، می‌طلبد که نگاه اصلاح‌طلبانه در عموم زمینه‌ها حاکم ‌شود و قطعا زمانی می‌توان نگاه اصلاح‌طلبانه در کشور حاکم کرد که عوامل اجرایی و سایر عوامل کشور، اصلاح-طلب‌تر باشند و بایستی دکتر روحانی، با نگاه اصلاح‌طلبانه‌تری همکاران خود را انتخاب‌کند.

حال سوال مهم این است که در کدام زمینه‌ها نیاز به تغییر حس می‌شود؟ به‌زعم نگارنده بهتر است در سه سطح تغییرات اعمال شود. سطح نخست، سطح سیاسی و اجتماعی، در این حوزه همکاران دکتر روحانی شدیدا ضعیف عمل کردند که می‌تواند باعث دلسردی مردم شود. البته به همت دکتر روحانی در ایام انتخابات بالاخره نیروهای ارزشمند در رده‌های بالای ستاد حاضر ‌شدند، ولی این موضوع باید به دولت دوازدهم تسری یابد و باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای و با تمام قوا مدیران سیاسی و اجتماعی کشور، متحول شوند.

دومین سطح از تغییرات، سطح اقتصادی است. در صورت عدم حضور مدیریت کارآمد، به‌روز و توانمند در عرصه اقتصادی، بهترین برنامه‌های اقتصادی هم زمین می‌خورند. اگر مدیران اقتصادی دولت یازدهم باتلاش‌تر، به‌روز‌تر، واقع‌بینانه‌تر و توانمندتر بودند، قطعا ما به اوضاع اقتصادی بهتری می‌رسیدیم. باید تحولات جدی در حوزه اقتصادی رخ‌ دهد. سطح سوم تغییرات، در حوزه فرهنگی، دانشگاه‌ها و آموزش کشور است. به‌زعم نگارنده در دانشگاه‌ها بسیار ضعیف عمل شده است.

مدیریت دانشگاه‌ها برای مدیریت آینده‌سازان کشور بسیار ‌ضعیف عمل‌ کرد. نبایستی فراموش کنیم که اصلی‌ترین و هوشمند‌ترین مدافعان دکتر ‌روحانی، دانشجو‌ها و بدنه آموزش عالی و آموزش‌و‌پرورش هستند.‌ درصد بسیار قابل توجهی از نیروهای آموزش‌و‌پرورش به مدیریت آموزش‌وپرورش نقد جدی دارند. گفتنی است که معضلات آموزش متوسطه و آموزش عالی ما در فرهنگ نیز تکرار شده‌اند. برای مدیریت جامعه در حوزه فرهنگ باید دغدغه جدی داشته‌ باشیم و باید تغییرات اساسی در سطوح مدیریتی این حوزه رخ دهد.

نکته بسیار حائز اهمیت دیگر این است که گاه فردی شایسته مسئول شده، ولی برنامه‌های خوبی ندارد. باید در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، اقتصادی، فرهنگ و آموزش عالی تغییرات بسیار جدی داشته باشیم. مدیران دولت آینده، باید متخصص، فرهیخته، شایسته، باانگیزه، شجاع، فعال، سالم و دور از هرگونه فسادی باشند.

بایستی شایسته‌سالاری در کشور حاکم شود و دور از گرایش‌های حزبی و براساس خواست ملت، یک تحول اساسی مثبت رخ‌ دهد. مدیران باید خود را به آرمان‌های مردم، انقلاب و قانون اساسی متعهد دانسته، علاوه بر آن مدیون و پاسدار خون شهدا باشند و به همه مردم، نه عده‌ای خاص، پاسخگو باشند. امیدوار‌م در دولت آینده، مجموعه‌ای خردمندتر، بانشاط‌تر، پرتحرک‌تر، به‌روزتر و پایبندتر به خواست مردم به‌کار گرفته شود تا مردم امیدوارتر باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا