اخبار
کد خبر : 4766 ۱۳۹۶/۰۴/۲۳   

مسئولان فرهنگی رضایت امام عصر (عج) را در اجرای مراسمات مدنظر قرار دهند

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌ جمعه ارومیه گفت: مسؤولان استان آذربایجان غربی رضایت اهل‌بیت (ع) را به برگزاری مسابقات و مراسم‌های خلاف شرع نفروشند.

 به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به برگزاری برخی از مراسم‌ها و مسابقات فرهنگی خلاف شرع، اظهار داشت: مسؤولانی که خود به متدین بودن معروف هستند رضایت امام زمان (عج) و اهل‌بیت‌(ع) را به برگزاری این مراسم‌ها و مسابقات نفروشند.

وی افزود: برگزاری چنین مراسم‌های خلاف شرع که در آن دست زدن و تشویق عده‌ای بر رعایت موازین اسلامی ترجیح داده می‌شود به تدریج تبدیل به یک معضل در ارومیه و شاید در استان شده است و باید چاره‌ای برای حل این معضل اندیشیده شود.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه اعمال همه انسا‌ن‌ها هر روز به محضر امام زمان (عج) عرضه می‌شود، ادامه داد: کسانی که مجری چنین برنامه‌هایی هستند، آیا زمانی که اعمال آنان را در زمینه برپایی مراسم‌های فرهنگی غیردینی به محضر امام زمان (عج) می‌برند از اعمال خود احساس شرم نمی‌کنند و آیا اگر امام عصر (عج) در این مراسم‌ها حضور پیدا کند به آنان آفرین خواهد گفت یا از آنان اعلام ناراحتی و نارضایتی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان نیز اظهار داشت: تشکیل شورای نگهبان یکی از نعمت‌های خداوند متعال برای ملت ایران بود.

وی بر اهمیت این نهاد مهم و تأثیرگذار در کشور تأکید کرد و افزود:در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی از مهمترین رسالت‌های شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از دیگر وظایف مهم این نهاد انقلابی بشمار می‌رود از این رو با توجه به اهمیت و تأثیرگذار بودن آن همواره مورد هجمه دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در کنار بسیج و سپاه از جمله‌ نهادهایی است که دشمن همیشه درصدد تخریب آن بوده است، چراکه آنان به خوبی از نقش و اثر این نهادها در کشور به خوبی آگاه بوده و به طور کلی دشمنان همیشه سعی در هدف قرار دادن نقاط قدرت مسلمانان هستند.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: وقتی دشمن با تمام قدرت نهادهای تأثیرگذار کشور، جوانان انقلابی و حجاب را در ایران مورد هجمه و حمله قرار می‌دهد، هنر آن است که ما نیز با قدرت در برابر آنان بایستیم و هیچ ضعفی از خود نشان دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن روز تأمین اجتماعی، تشریح کرد: مسئله تأمین اجتماعی در کشور ما یک مسئله مغفول مانده است و آنگونه که باید به آن توجه نمی‌شود و در کشور جا نیفتاده است که باید در این زمینه نیز آگاهی‌های لازم به مردم داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: مذهب ما معروف به مذهب جعفری بوده و آنچه که امروزه از احکام و اسلام به دست ما رسیده است به خاطر تلاش‌های امام صادق (ع) است و همه شیعیان مدیون امام صادق (ع) هستند و برای این منظور باید مراسم شهادت ایشان هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه اعمال انسان بر عالم هستی تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: اعمال انسان بر میزان بارش، خشکسالی، افزایش طول عمر، کم و زیاد شدن روزی و ... اثر دارد و امروزه برای رهایی از مشکلات اقتصادی و خشکسالی در کشور دوری از معصیت و استغفار زیاد باید انجام شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا