Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4757 ۱۳۹۶/۰۴/۲۰   

شفافیت و استانداردسازی فرایند معاملات با سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: فرایند معاملات با سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استانداردسازی می شود.

به گزارش نای قلم، رمضانعلی صادق زاده هدف از راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) را انجام معاملات دستگاه های اجرایی (خرید و مزایده) در قالب وب عنوان کرد و افزود: این سامانه کمک می‌کند تا تمام معاملات دولتی و تدارکات به صورت الکترونیک درج شود و مواردی مانند مناقصات، مزایدات و خریدهای جزیی سازمانی در یک سامانه الکترونیکی ثبت شود در سال‌های آینده نیز استفاده از این سامانه در تمام نهادهای عمومی و بنیادها نیز اجباری شود.

وی با اشاره به اجرای مصوبه‌ای که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان به‌کارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (سامانه ستاد) تمام سازمان‌های دولتی اظهار کرد: شفافیت، اولین ارمغان استفاده از این سازمانه در سیستم اداری کشور است که موجب می‌شود تامین‌کنندگان کالاهای تدارکاتی و مشارکت‌کنندگان در مناقصات و مزایدات دولتی بدون واسطه انسانی تمام جزئیات فعالیت خود را در سامانه ثبت کنند و از رعایت عدالت در این معاملات و واگذاری‌ها به بخش خصوصی اطمینان داشته باشد.

صادق زاده با اشاره به اینکه در این سامانه تمامی پیش نیازهای فنی و امنیتی مورد تایید ارگان های نظارتی کشور در سطح استانداردهای بین المللی تامین شده است، اظهار کرد: این سامانه با ایجاد بازار امن الکترونیکی در تمامی مراحل انجام معامله برای خریدار و فروشنده علاوه بر تسهیل و روان سازی جریان معامله و استانداردسازی فرآیند و فرمت های مورد استفاده در معاملات، شفافیت ، رقابت پذیری و بهره وری معاملات را افزایش می دهد و در کاهش زمان انجام معاملات به ویژه در مناقصه ها و مزایده ها نیز نقش بسزایی ایفا می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی هم از ممنوعیت خرید114 قلم کالای خارجی خبر داد.

جعفرصادق اسکندری با اشاره به برگزاری همایش آشنایی با سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که دولت یازدهم از سال 92 آغاز کرده، تسهیل فضای کسب و کار و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی بوده است.

وی افزود: در این استان نیز به منظور اجرایی کردن سیاست‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعی شده که خدمات از طریق الکترونیکی و سیستمی در بخش صنعت، معدن و بازرگانی انجام گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: سامانه ستاد، ظرفیت مطلوبی برای واحدهای تولیدی و صنفی و افراد حقیقی و حقوقی در موضوع تامین و توزیع است.

وی اظهار داشت: هم اکنون براساس بخش‌نامه دولتی، دستگاه‌های اجرایی از خرید 114 قلم کالا که تولید داخلی دارند ممنوع هستند.

اسکندری بیان کرد: امید است تا پایان امسال بتوان تمامی واحدهای تولیدی، حقیقی، حقوقی و مناقصات را در سامانه انجام داده و معامالاتی با ارزش ریالی بیش از 2 میلیون و 400 هزار تومان باید در این سامانه انجام شود و از سوی دیگر حضور در این سامانه برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بی‌شک راه‌اندازی و توسعه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت سبب ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی، مبارزه با فساد، توسعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد شفافیت مالی و نیز برقراری محیط رقابتی سالم می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا