Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4756 ۱۳۹۶/۰۴/۲۰   

دولت یازدهم عزم راسخ برای تحقق عدالت جنسیتی داشته است

 

نخستین نشست بانوان خبرنگار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به همت خانه مطبوعات استان و با حضور حدود 40 خبرنگار در ارومیه برگزار شد.

به گزارش نای قلم، بانوان خبرنگار در این نشست که با هدف شناسایی مشکلات صنفی خبرنگاران زن این استان برگزار شد، مشکلات خود را با مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در میان گذاشتند که حمایت از کمیته بانوان خانه مطبوعات آذربایجان غربی، رایزنی با دستگاه های اجرایی برای فراهم کردن امکانات رفاهی و ورزشی برای بانوان عرصه خبر، بزرگداشت جایگاه بانوان خبری و معرفی آنها به عنوان فرهیختگان جامعه زنان استان در کنار سایر اقشار و اعطای تسهیلات برای حمایت از بانوان سرپرست خبرگزاری و رسانه ای در جهت کارآفرینی و اشتغال زایی از مهم ترین  درخواست های بانوان رسانه ای استان از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بود.

در ابتدای این نشست، مسئول کمیته امور بانوان خانه مطبوعات آذربایجان غربی طی سخنانی گفت: با آغاز به کار رسمی هشتمین دوره خانه مطبوعات استان، برای نخستین بار کمیته بانوان تشکیل شده است که امیدواریم با تشکیل این کمیته و مشارکت بانوان خبرنگار بتوانیم در راستای بهبود وضعیت جامعه خبری بانوان گام‎های ارزشمندی برداریم.

لعیا نورانی زنوز نقش بانوان خبرنگار را در عرصه رسانه بااهمیت خواند و اظهار داشت: بانوان در هر مسئولیتی که قرار می‎گیرند باانگیزه بوده و در پیگیری مسائل بسیار کارآمد هستند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از جامعه خبری در استان آذربایجان غربی را بانوان تشکیل می‎دهند و بخش وسیعی از انعکاس اخبار و وقایع مهم استانی به دوش این قشر فرهیخته و فعال جامعه است.

نورانی زنوز با اشاره به اینکه بانوان خبرنگار با مشکلات برون سازمانی و درون سازمانی مواجه هستند، گفت: در جامعه خبری به ویژه بانوان خبرنگار خلا اساسی در زمینه مسائل تفریحی و ورزشی احساس می شود که امیدواریم مشکلات بانوان خبرنگار با همکاری دستگاه های متولی گره‎گشایی شود.

سپس مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به ایراد سخنرانی پرداخت.

شهلا تاجفر با بیان اینکه این دیدار، نخستین نشست بانوان خبرنگار برای توجه به مطالبه های این قشر است، گفت: چنین نشست هایی در راستای توجه دولت تدبیر و امید به قشر بانوان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم عزم راسخ برای تحقق عدالت جنسیتی داشته است، افزود: دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی در راستای رفع نابرابری جنسیتی داشته ولی ما معتقد هستیم که این اقدامات کافی نیست و امیدواریم این توجه به بانوان در دولت دوازدهم افزایش یابد.

تاجفر به نقش مهم و اساسی خبرنگاران در راستای پویایی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: جامعه بدون خبرنگار جامعه ای راکد و بدون تکلم است و خبرنگاران زبان گویای جامعه و عامل پویایی و پیشرفت آن به شمار می روند.

وی با قدردانی از تلاش های بی شائیه بانوان خبرنگار، اضافه کرد: خبرنگاران رابط دولت و ملت هستند و مطالبه های مردم را به گوش دولتمردان می رسانند و تحقق آن را پیگیری می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بنیان اصلی جامعه و خانواده را بانوان عنوان کرد و گفت: اگر به این قشر توجه نشود، خانواده ها نیز کارایی خود را از دست می دهند.

در آذربایجان غربی بیش از نیمی از خبرنگاران فعال به ویژه در ارومیه را بانوان خبرنگار تشکیل می دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا